המחבל מכיכר צה"ל: "שונא את היהודים הדתיים"

מעצרו של המחבל כבן 17 תושב ביר זית, שדקר אברך בכיכר צה"ל בבירה, הוארך בבית משפט השלום בירושלים, בחמישה ימים. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מעצר לאחר הפיגוע (Yonatan Sindel/FLASH90)

מספר שבועות אחרי התרחשות פיגוע הדקירה בירושלים שבמהלכו נדקר צעיר חרדי, בית המשפט התיר לפרסם כי במהלך דיון היום (רביעי), הוארך מעצרו של המחבל שביצע את הפיגוע.

מעצרו של המחבל כבן 17 תושב ביר זית הוארך בבית משפט השלום בירושלים, בחמישה ימים. בדיון הוגשה הצהרת תובע בדבר כוונה להגיש כתב אישום כנגדו בימים הקרובים.

לפני יותר משבועיים, בשעה 17:30 הגיע המחבל לכיכר צה"ל מכיוון העיר העתיקה. עת שעמד במעבר החציה יחד עם אנשים נוספים, שלף סכין שהיתה ברשותו ודקר צעיר יהודי חרדי שעמד סמוך אליו. המחבל ניסה לדקור אותו שוב תוך שהיהודי גונן על עצמו באמצעות תיק הטלית והתפילין שאחז בידו.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, שנסע עם רכבו יחד עם המאבטח ואנשי לשכתו, הבחינו בהמולה במקום, יצאו מהרכב כאשר המאבטח מכוון את נשקו לכיוון המחבל אשר זרק את הסכין. ברקת התקרב למחבל והפילו ארצה. במקביל הגיעו למקום כוחות משטרה שאזקו ועצרו את המחבל.

חקירת האירוע התנהלה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים בשיתוף שב"כ. במסגרת החקירה נראה החשוד במצלמות אבטחה באזור העיר העתיקה כשהוא מגיע סמוך לשעת האירוע לרחוב דוד בעיר העתיקה, ניגש לדוכן וגונב סכין תוך שהוא מכניס את הסכין לשרוול חולצתו.

מהחקירה עולה כי המחבל, קטין ערבי כבן 17 תושב ביר זית, הודה במיוחס לו וטען כי באותו היום הגיע מביתו לשער שכם בירושלים, לטענתו רצה לדקור את היהודי כיוון שהוא 'שונא את היהודים הדתיים'.

עוד סיפר בחקירתו כי היה שותף לאירועי הפרות סדר כנגד כוחות הבטחון באזור מגוריו בביר זית, במהלכם יידה אבנים והשליך בקבוקי תבערה כנגד כוחות הבטחון.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את פעילותו האמיצה של ראש העיר ואנשיו בטיפול באירוע וכן את פעילות חוקרי היחידה המרכזית אשר "חקירתם המקצועית והנחושה הניבה תוצאות שהובילו לכדי הצהרת תובע והגשת כתב אישום בתוך זמן קצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר