שידור חוזר: כינוס הבחירות של "דגל התורה" בבני ברק

ימים ספורים קודם הבחירות לכנסת, המונים התכנסו ברחובות בני ברק במסגרת עצרת מיוחדת של תנועת "דגל התורה". מרן הגראי"ל שטיינמן ביקש: "עשו קידוש השם" (שידור חוזר)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עצרת דגל התורה, הערב (צילום: שלומי כהן, ישראל כהן - כיכר השבת)

ימים ספורים קודם הבחירות לכנסת ה-20, קיימה הערב (רביעי) תנועת "דגל התורה" כנס בחירות ברחובות בני ברק, בראשות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ובהשתתפות רבנים, חברי הכנסת של התנועה ואלפי תומכים. בעקבות העצרת, נחסמו הרחובות הראשיים בעיר לתנועה ופקקים מורגשים באזור.

ראשון הנואמים היה ח"כ משה גפני שהוזמן לנאום על ידי הרב אליעזר סורוצקין: "המלחמה שלנו היא על עולם התורה כולו. מנסים לפגוע בנו, מנסים להצר את צעדנו ומנסים לפגוע ביהדות כולה. לא ניתן לפגוע בנו".

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי יצחק אזרחי, ראש ישיבת מיר, שדיבר על "הגזירות הקשות שהיו בשנתיים האחרונות". בהמשך הקריא ח"כ ישראל אייכלר את ברכת מרן האדמו"ר מבעלזא למעמד.

צפו בכינוס בשידור חוזר:

הגאון רבי אביעזר פילץ, ראש ישיבת "תושיה" בתפרח, אמר כי "מדובר בעת צרה ליעקב, מאיימות עלינו בעיות רבות מבית ומחוץ. לאחר 2000 שנות גלות נמשכות הצרות הקשות על עם ישראל והחשיכה מתגברת".

"ידענו לעמוד מול מרתפי האינקוויזיציה. ידענו ללמוד תורה בסיביר. ידענו לשיר אני מאמין מול המשריפות בשואה, וחבל שדווקא היום כששבנו לארצנו נקלענו לכזה מצב רוחני ירוד. שלוחי הציונות עושים הכל לעקור שם אלוקים ושם ישראל".

את המשא המרכזי נשא מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן שאמר: "יש קידוש השם ויש להיפך חלילה חילול השם. יש לנו חובה לקדש שם שמיים ולהתנהג על פי דרך התורה".

רבי אליהו מן הביא את דברי מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי: "נודעה דעת גדולי ישראל שחובה גמורה על כל אחד להצביע ואסור להימנע וכל הנמנע הרי הוא ממעט כבוד שמים ושותף לכל החילול שם שמיים שנעשה".

"כל הנמנע נושא בכל הנזקים הנגרמים על ידי זה וכל המצביע זוכה שיתקדש שם דמים על ידו ויזכה לברכה והצלחה ושפע בכל העניינים ואני תפילה שיתקדש שם שמיים על ידינו".

הגרב"מ אזרחי אמר בנאומו: "מרן הרב שך מסר את התורה למרן הרב אלישיב ומרן הרב אלישיב מסר את התורה למרן רה"י הרב שטיינמן, ואיתו מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי. הוא המנהיג. אחד מאנשי הביטחון אמר לי קודם שיש כאן מאה אלף איש, זהו קידוש השם".

צילומים: שלומי כהן, כיכר השבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר