פרסום ראשון: הראשל"צ הרב אליהו בקשי דורון מוחה על ביזיון הגר"מ מזוז

הראשון לציון הגאון הרב אליהו בקשי דורון חתם על מכתב התמיכה של הגר"ש עמאר בגאון רבי מאיר מזוז: "מוחה על ביזיון תלמיד חכם. לא מדובר בתמיכה פוליטית ב"יחד" (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בקשי דורון (צילום: יח"צ)

בחירות 2015: הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון מתייצב הערב (רביעי) לצידו של ראש ישיבת 'כיסא רחמים' הגאון רבי מאיר מזוז ומגנה את המתקפות החריפות נגדו.

כזכור, בשבועות האחרונים נמצא הגר"מ מזוז תחת מתקפה בעקבות הקמת מפלגת 'יחד' ומועצת חכמי ישראל. הבוקר חשף "כיכר השבת" כי בעקבות המתקפות יצא הראשל"צ ורבה של ירושלים במכתב תמיכה מיוחד בו. כעת, נודע ל"כיכר השבת" כי הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון מתייצב גם הוא לצידו של הגר"מ מזוז.

קראו עוד:

הראשל"צ הצטרף בחתימה בכתב ידו למכתבו של הגר"ש עמאר וכתב: "גם אני מצטרף לכל הנ"ל, וגם אני מעיד על חיבתו של מרן הרב לרב מאזוז שליט"א, ואני מוחה על ביזיון תלמיד חכם, והאמת והשלום אהבו".

כפי שנחשף מוקדם יותר ב"כיכר השבת", הראשל"צ הגר"ש מעמאר ממשיך לתמוך בעמדתו של הגר"מ מזוז ובמכתב מיוחד כתב כי: "ידוע הדבר שמרן ע"ה היה מחבב מאוד את ראש הישיבה ואת הישיבה והיה מופיע בכנסים רבים מאוד של הישיבה באהבה ומאור פנים ובפרט בהילולה המרכזית שהישיבה עורכת. מרן ע"ה היה נשיא הישיבה ולא בתואר בעלמא אלא להלכה ולמעשה".

לאחר חשיפת מכתב הרב אליהו בקשי דורון ב"כיכר השבת", הבהירה לשכתו: "מרן הראשל"צ כבר הבהיר את דעתו בחתימתו על מכתב התמיכה במועצת חכמי התורה שליט"א. כמו כן הרב חרג ממנהגו ולאחרונה אף השתתף לראשנה בכנס של תנועת ש"ס ב'יד אליהו' מתוך כבוד והערכה לנשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן שליט"א, אשר בקשו באופן אישי להשתתף באירוע ולחזק את התנועה הקדושה".

"במהלך ביקור הראשל"צ בצרפת אמש, נדרשה התייחסותו לפגיעה בראש ישיבת 'כיסא רחמים' הגר"מ מזוז מתלמידיו, והראשל"צ הבהיר את דעתו ומחאתו על בזיון תלמיד חכמו וכן על הערכתו לרב שליט"א וחיבת מרן הגר"ע יוסף אליו. אין בהתייחסות אחרונה זו שום הוראה או תמיכת פוליטית כל שהיא מלבד הוקרה הדדית בין גדולי ישראל אשר היא מעל כל מחלוקת".

צפו • הגר"ש עמאר מגבה את הגר"מ מזוז: "אשרי הדור שהרב שרוי בו"

בשבוע שעבר תקף הראשל"צ ונשיא בתי הדין הגאון רבי יצחק יוסף את הגר"מ מזוז ואמר: "היה איזה אחד שאמר '500 שנה לא קם כמו ההוא בבני ברק', לא רוצה להגיד את שמו. מרן לא היה גדול הדור? מה קרה פתאום? שכחתם את הכל? הם רוצים להשכיח".

הגר"ש עמאר התייחס במרומז לדברים וכתב במכתב כי בעבר נשאל הגר"מ מזוז: "למה לא מלמד בספרי אביו הגאון הקדוש הי"ד בשו"ת איש מצליח הנודעים והשיב בפשטות שאין כספרי יביע אומר ושזה 200 שנה לא היה כספר הזה וגם אני שמעתי כן מפיו והבנת שמכוון לומר שמימות מרן החיד"א לא היה כספר הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר