המחלוקת מחריפה

הרב אוירבך: הצבעה ל'דגל' היא - "סיוע לעוברי עבירה"

אנשי 'הפלג הירושלמי' לא מתרגשים מהכינוס הענק של 'דגל התורה' ומקריאת גדולי ישראל מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי להצביע עבור 'יהדות התורה' • ב"הפלס" מובאים דבריו של הגר"ש אוירבך כי בשל ה"רדיפות נגד הציבור" המצביע ל'דגל' הרי הוא "מסייע לעוברי עבירה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

אנשי 'הפלג הירושלמי' לא מתרגשים מהכינוס הענק של 'דגל התורה' בבני ברק ומקריאת גדולי ישראל מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי להצביע עבור יהדות התורה והבוקר (חמישי) מגדירים בעיתון 'הפלס' את האפשרות לעשות זאת כסיוע לעוברי עבירה.

אך מנגד, לא סוגרים בפלג הירושלמי את הדלת לחלוטין ורומזים על שיתוף פעולה אפשרי עם מפלגה אחרת באם יגיעו להסכמות.

במאמר בעיתון נכתב כי נציגי הועדה המכינה שפקדו את מעונו של הגר"ש אוירבך, שמעו דברים נחרצים אודות הכינוס ביום ראשון של 'הפלג'.

"מזה כמה שנים ישנה מגמה להחריב ח"ו את כל מה שקיבלנו במסורת התורה מרבותינו זי"ע אודות צורת עולם התורה, מתכונת החינוך התורתי, דמותו של יהודי חרדי וצביונו של בית חרדי. על כן נוצר מצב שבו מחוייבים כולנו לקיים 'אז נדברו', להתכנס, להיוועד ולהתחזק בצוותא איש עם רעהו, ברוב עם הדרת קודש, ולהביע בשער בת רבים את החובה להרבות תורה בטהרתה, לשמר את ציבור היראים ע"י 'והבדילנו מן התועים' - ולהשמיע את ההכרזה הנצחית כי 'לא תישכח מפי זרעו'", אמר להם הרב אוירבך.

הגר"ש אף הביע כאב "על מה שאנו חוזים לנגד עינינו, כיצד מבית ומחוץ מנסים לשנות את כל צורת עולם התורה והציבור החרדי, וכבר הגענו למצב של 'וסר מרע מסתולל' - ובמצב זה, לב מי לא יחרד מן המחשבה שבאם יימשכו המגמות האלה עלול ח"ו להיווצר מצב שבעתיד כמעט ולא יישמרו בני תורה ויראי ד', מוסדות חינוך ובתים של תורה, במתכונת שקיבלנו, שעל כך מסרו רבותינו את נפשם והשקיעו את דם התמצית שלהם".

"לפיכך, כל מי שעיניו בראשו יתבונן סביבו ויראה היאך המצב מתדרדר והולך, ויבין כי זהו מצב חירום של 'הרגע האחרון', שמחייב לעצור מיידית את הסחף ולהציל את עולם התורה מהתפוררות רוחנית פנימית ח"ו - ויפה שעה אחת קודם", הוסיף הרב אוירבך.

ב"הפלס" כותבים בשמו של הגר"ש אוירבך כי "על כן אין ספק שגם כיום כל מי שנותן ידו למגמות אלו ונוטל חלק באופן ישיר או עקיף בסיוע לתוכניות השלטון, כמו גם מי שתומך באותם העסקנים ונותן כח בידם - הרי הוא בגדר 'מסייע לעוברי עבירה' ח"ו, על כל הכרוך בכך".

גורמים המקורבים למפלגת "בני תורה" מסבירים ל"כיכר השבת" כי לראשונה המאמר הבוקר מציב את ההבדל בין הצבעה לנציגי דגל התורה שהיו שותפים לרדיפת ההולכים בדרכו של הרב אוירבך, להצבעה למפלגה אחרת שאמנם לא הלכה עם בני תורה בכל עניני ההשקפה והמאבק בגיוס אך גם לא השתמשה בכוח הפוליטי כדי לרדוף את ציבור בני התורה.

הציטוט הדרמטי המופיע בעיתון הבוקר בשם הגר"ש אוירבך קובע כי בגלל הרדיפות נגד הציבור, המצביע למפלגה זו מסייע לעוברי עבירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר