בציונות הדתית מזועזעים:

אנשי 'הבית היהודי' התארחו בבר שמגיש בשר וחלב יחד

מפלגת הבית היהודי בראשות השר נפתלי בנט מתגאה ב"פתיחת הדלתות" לקהלים חדשים, אולם יש בציונות הדתית מי שחושב שהדלתות נפתחו יותר מדי. במהלך מסע הבחירות של המפלגה, נערך אירוע בהשתתפות מועמדיה בפאב תל אביבי לא כשר, המחלל שבת ומציע מנות המורכבות מבשר וחלב יחדיו (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נפתלי בנט, ארכיון (Uri Lenz/FLASH90)

הבית ה"יהודי"? מועמדים במפלגת "הבית היהודי" שבראשות השר נפתלי בנט, התארחו בתחילת מערכת הבחירות לכנסת ה-20 ב"דיזי פרישדון" - פאב לא כשר ומחלל שבת בתל אביב המציע למבלים בו מנות המורכבות מבשר וחלב יחדיו. האירוע נערך במסגרת כינוסי הפריימריז של המפלגה והשתתפו בו מועמדים שונים שביקשו מקום ברשימה, בהם גם יהודים חובשי כיפה המצהירים על עצמם כשומרי מצוות.

האירוע ב"דיזי פרישדון" נערך ב-12 לינואר 2015, תקופה בה העניקו הסקרים לבית היהודי מספר גבוה של מנדטים והסחף אחר נפתלי בנט ומפלגתו ברחוב החילוני היה בשיא.

לפי כתבה שפורסמה ב"טיים אאוט תל אביב", לצד המשקאות שמוגשים לאורחי הבר המדובר, "לגיטימי גם לפרוץ גבולות ולהתפרע עם קרואסון רוסטביף, פיצה עם חזה אווז או כופתאות דמפלינגס". בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם הפאב, אישרו עובדים במקום כי הוא אינו כשר ומגיש בשר וחלב יחדיו.

פיצה עם חזה אווז, מוצעת בתפריט הפאב (צילום: שאטרסטוק)

מנוסח ההזמנה לאירוע עולה כי גם בנט עצמו התארח בעבר באירוע שנערך במקום. "שנתיים וחצי אחרי שהצגנו לכם את נפתלי בנט ואיילת שקד" נכתב בהזמנה, "אנחנו מזמינים אתכם שוב לפגוש פוליטיקאים ישראלים עתידיים. הצטרפו אלינו למפגש ושיחה עם ארבעה מועמדים מעניינים ממפלגת הבית היהודי וחברי כנסת עתידיים אפשריים".

באירוע השתתפו, כך לפי ההזמנה, שמעון ריקלין שנבחר למקום ה-16 ברשימה, אך שובץ במקום לא ריאלי לאחר ההסכם עם "תקומה", אנט חאסכייה, "ערבייה ציונית" כהגדרתה, שהתמודדה על מקום במפלגה, דני דיין שכבר הספיק לפרוש מהבית היהודי ומתמודדים נוספים.

שמעון ריקלין מסר: "באופן כללי הופעתי בפני ציבור חילוני בכל מקום שהזמינו אותי. אני פעם ראשונה שומע שבמקום שאתה מציין אוכלים בשר עם חלב, כי ברור שלא טעמתי שם או בכל מקום אחר שהייתי דבר אם אין לו תעודת כשרות. בכל מקרה , בכל מקום שיזמינו אותי לדבר, אדבר. גם אצל חילוניים גמורים. אדרבה". את תגובת הבית היהודי לא ניתן היה להשיג עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר