חשיפת "כיכר השבת"

רב נגד נציגי 'הבית היהודי': "מעשה פסול, עשו תשובה"

רבנים מהמגזר הדתי לאומי תקפו בחריפות את ביקור חברים ומועמדים מ"הבית היהודי" בפאב תל אביבי המציע מאכלי בשר וחלב. הרב ברוך אפרתי: "הנושא הוא מעל ומעבר לפוליטיקה והוא נוגע לשורשי הזהות הציונית דתית, שיביעו חרטה". נציג ברשימה: "לא טעמתי שם כלום", הבית היהודי: "לא קיימנו אירוע כזה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חברי הבית היהודי (צילום: פלאש 90)

הבית ה"יהודי": בתגובה לחשיפת "כיכר השבת" על אירוע בהשתתפות נציגי "הבית היהודי" שנערך בבר המגיש בשר וחלב יחדיו, תוקפים רבנים ציונים דתיים את הנהגת המפלגה וקוראים למשתתפי האירוע "לעשות תשובה פומבית".

הרב ברוך אפרתי, מרבני הציונות הדתית, תקף בשיחה עם "כיכר השבת" את ביקור המועמדים במקום: "ביקור ציבורי במקום שאיננו כשר, גם אם הדתיים המשתתפים בו אוכלים רק כשר, זהו מתן לגטימציה לתרבות המתנגדת לקדושת תורת ישראל".

לדברי הרב אפרתי, "על מנת לכפר על עבירה פומבית, יש לעשות תשובה פומבית ולכן אני מצפה מהמשתתפים להביע חרטה על מעשה פסול כזה". הרב הוסיף: "אני רוצה להדגיש, הנושא הזה הוא מעל ומעבר לפוליטיקה והוא נוגע לשורשי הזהות הציונית דתית".

הרב רצון ערוסי, רב העיר קריית אונו אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "ללא קשר להיבט הפוליטי משום שכרב עיר אסור לי לעסוק בכך. כלל גדול הוא שאין ליהודי דתי לקיים אירועים במקום המחללים בו שבת. נקודה". הרב הוסיף, "על אחת כמה וכמה שאסור לקיים אירוע במקום שמגישים בו אוכל לא כשר".

הבית היהודי: "שקר מוחלט", נציג הרשימה: "לא טעמתי שם כלום"

כזכור, מועמדים במפלגת "הבית היהודי" שבראשות השר נפתלי בנט, השתתפו בתחילת מערכת הבחירות לכנסת ה-20 באירוע ב"דיזי פרישדון" - פאב לא כשר ומחלל שבת בתל אביב המציע למבלים בו מנות המורכבות מבשר וחלב יחדיו. האירוע נערך במסגרת כינוסי הפריימריז של המפלגה והשתתפו בו מועמדים שונים שביקשו מקום ברשימה, בהם גם יהודים חובשי כיפה המצהירים על עצמם כשומרי מצוות.

האירוע ב"דיזי פרישדון" נערך ב-12 לינואר 2015, תקופה בה העניקו הסקרים לבית היהודי מספר גבוה של מנדטים והסחף אחר נפתלי בנט ומפלגתו ברחוב החילוני היה בשיא.

לפי כתבה שפורסמה ב"טיים אאוט תל אביב", לצד המשקאות שמוגשים לאורחי הבר המדובר, "לגיטימי גם לפרוץ גבולות ולהתפרע עם קרואסון רוסטביף, פיצה עם חזה אווז או כופתאות דמפלינגס". בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם הפאב, אישרו עובדים במקום כי הוא אינו כשר ומגיש בשר וחלב יחדיו.

מנוסח ההזמנה לאירוע עולה כי גם בנט עצמו התארח בעבר באירוע שנערך במקום. "שנתיים וחצי אחרי שהצגנו לכם את נפתלי בנט ואיילת שקד" נכתב בהזמנה, "אנחנו מזמינים אתכם שוב לפגוש פוליטיקאים ישראלים עתידיים. הצטרפו אלינו למפגש ושיחה עם ארבעה מועמדים מעניינים ממפלגת הבית היהודי וחברי כנסת עתידיים אפשריים".

באירוע השתתפו, כך לפי ההזמנה, שמעון ריקלין שנבחר למקום ה-16 ברשימה, אך שובץ במקום לא ריאלי לאחר ההסכם עם "תקומה", אנט חאסכייה, "ערבייה ציונית" כהגדרתה, שהתמודדה על מקום במפלגה, דני דיין שכבר הספיק לפרוש מהבית היהודי ומתמודדים נוספים.

שמעון ריקלין מסר: "באופן כללי הופעתי בפני ציבור חילוני בכל מקום שהזמינו אותי. אני פעם ראשונה שומע שבמקום שאתה מציין אוכלים בשר עם חלב, כי ברור שלא טעמתי שם או בכל מקום אחר שהייתי דבר אם אין לו תעודת כשרות. בכל מקרה , בכל מקום שיזמינו אותי לדבר, אדבר. גם אצל חילוניים גמורים. אדרבה".

מ"הבית היהודי" נמסר: "הבית היהודי מעולם לא קיים אירוע שכזה, מדובר בשקר מוחלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר