מועצת חכמי התורה התכנסה ב'יזדים': "לרב שלום כהן יש פה קדוש"

מועצת חכמי התורה השתתפה בכנס בחירות של תנועת ש"ס בבית הכנסת 'היזדים' בשכונת הבוכרים בירושלים. אתר "כיכר השבת" העביר שידור חי מהאירוע. כל הנאומים (חרדים,בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן (Flash90)

בחירות 2015: מועצת חכמי התורה משתתפת בשעה זו בכנס בחירות של תנועת ש"ס בבית הכנסת 'היזדים' בשכונת הבוכרים בירושלים. "כיכר השבת" העביר שידור חי מהכינוס.

ראשון הנואמים היה הרב חיים רבי מחולון שאמר למשתתפים: "מרן ייסד את ש"ס, אנחנו ממשיכים את המפלגה שכולה קודש לזכות את הרבים, לקדם את המקוואות, זה המחשבה האחרונה, אין מקום לערער, מי לה' אלי".

"חכם שלום כהן והרב בעדני הם גדולי ישראל שלנו שהעמידו תלמידים עשרות בשנים, יש לך דאגה לחיילי ישראל יותר מזה?, רבינו הגדול הסמיך אותם והוא חי אתנו כל רגע ורגע".

לדבריו: "מי ששומע למרן עכשיו, אני בטוח שמרן ישמור עליו מהשמיים. מרן רבינו הקדוש קידש שם שמיים עשרות בשנים, רואים את מרן רואים בן תורה אמיתי שלא שייך לדור הזה, כמה צריך להודות לה' יתברך שאנחנו שומעים לקולו של מרן. התפקיד שלנו להמשיך הלאה ולחזק את זה".

דרעי בכנס, הערב (צילום: מטה ההסברה של ש"ס)

הרב רבי התייחס לנושא הפגיעה בחכמי ישראל שלא תומכים בש"ס ואמר: "אנחנו לא פוגעים ולא מעליבים, לא על ראשי ישיבות חס ושלום, ולא על עסקנים".

ראש ישיבת 'חוט של חסד' הגאון רבי שלום הרוש, ממנהיגי חסידות 'ברסלב' אמר: "מרן הרב עובדיה מינה את מועצת החכמים שלנו, זהו, זו הדרך, על זה אין מה להתבלבל, זה הדרך. לחשוב שמורינו הסתלק מן העולם? הוא חי וקיים. מה יש לבחור? אין מה לבחור בכלל".

הרב ארוש התייחס למחלוקת בציבור הספרדי ואמר: "צריכים לדעת שבשביל לנצח צריך שיהיה שלום, לא לדבר רע על אף אחד. לא צריך לדבר על אף אחד, לא צריכים לדבר רע, לא צריכים שנאת חינם. התנועה היא מקום ראשון וראש התנועה הוא מקום ראשון בלי לדבר דבר רע על אף אחד".

לדבריו: "אנחנו הולכים בדרכו של מורינו ורבינו, לעמוד ליד מורינו ורבינו זה כמו גן עדן, איזה אהבת ישראל. התורה זו דרך של אמת ושלום. מאוד חשובה לי הנקודה הזאת. גדול השלום, גדול השלום, גדול השלום".

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, אמר בפתח נאומו כי היחיד שמרן מינה אותו הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי: "לפני שנתיים היו בחירות, אנחנו השתדלנו ועבדנו, אבל כנראה לא עבדנו מספיק. היו חסרים לנו פחות מ - 15.000 קולות בשביל המנדט ה -12. מי קיבל את הקולות? אלו שקוראים לעצמם ה'בית היהודי'".

"הם עשו ברית נגד התורה הקדושה, ביחד היה להם רוב, לא יפרדו גם בעולם הבא, לא היה אפשר להקים ממשלה בלעדיהם. הממשלה האחרונה הייתה הממשלה הרעה ביותר במדינת ישראל. רוצים לבנות כאן מדינה דמוקרטית, מה זה הדמוקרטיה שלה? שהולכים לצפון בתל אביב בשבת - זה יותר גרוע מפריז".

בשלב הזה יצא הגר"ד יוסף במתקפה חריפה נגד מפלגת 'יחד': "איך דואגים לתורה? בזה שנעמוד עם ברוך מרזל ונצעק 'מוות לערבים', זו הייתה דרכו של אביו מורי? שכל כולו היה קודש, ופתאום משתמשים בשם שלו לימין הקיצוני, לצעקות מוות לערבים".

"האם הדרך שלנו זה הדרך של יוני שטבון, האיש הזה הרים את ידו על כל החוקים כנגד תלמידי הישיבות, האיש הזה פעל במשך השנתיים שלו למוק את הישיבות, האם הוא הפך לכשר?". בסיום דבריו אמר הגר"ד יוסף כי הוא פוסק הלכה לפיה: "כל מי שחלילה לא יצביע ש"ס שידע שהוא מרים את ידו כנגד אבי מורי, אוי לו מיום הדין".

חבר מועצת חכמי התורה וראש מוסדות 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז אמר: "החלטותיו של מורנו ורבנו הן ההחלטות, בשם ה' נעשה ונצליח. ממתי שרבינו הקים את התנועה, כמעט כל קדנציה קם מישהו, ומרן אמר לו תלך ותעשה מה שאתה רוצה, אף אחד לא הצליח, אף אחד. הם מגרדים, מגרדים, אין לנו מה לדאוג. בשם ה' נעשה ונצליח".

יו"ר ש"ס אריה דרעי עלה לנאום לקול שירת המשתתפים בשיעור ואמר: "כולם זוכרים את הדרשה האחרונה של מרן, ואיך מרן אמר על מרן ראש הישיבה 'יש לו פה קדוש, כל מה שיאמר לכם תשמעו לו', ממש כמו צוואה".

דרעי הוסיף ואמר: "אני רוצה שנקבל על עצמינו כולם, מחר נקדיש שעה, אני מבקש שכל אחד יקח את הטלפון ונשב להרים טלפונים, למשפחה - לחברים. המעט שאנחנו מבקשים למען כבודו של מרן".

דרעי סיפר כי ביום שלישי יקיימו תפילת שחרית בנץ החמה בציונו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל בבית העלמין סנהדריה, יחד עם נשיא המועצת הגר"ש כהן.

הנואם המרכזי היה נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן: "ממשלת זדון רוצה לעקור את התורה. על מה העולם יעמוד? איפה יהיה להקב"ה לרדת כאן בארץ? הם לא יצליחו".

"רבותי, אנחנו לא עושים טובה לאף אחד, כל אחד יודע שהוא עושה טובה לעצמו. אם אתה יש לך חבר שאתה אוהב אותו, למה לא תקרב אותו. רבותי, יש להאמין שיש עוד אחד שעושה לשם שמיים? אפילו אחד?. יש כאלו שעושים לשם שמיים, הכיסא שלהם זה השמיים, מסכנים האנשים האלה, לשם כיסאו, למה? תצביע על דבר אחד שאתה עושה לשם שמיים".

הגר"ש כהן הוסיף ואמר: "אנחנו צריכים שמרן יברך אותנו, אני בטוח שזכותו היא הרבה יותר גדולה, עכשיו שנמצא בעולם האמת כוחו הרבה יותר גדול". נשיא המועצת הוסיף ואמר: "איזה קדוש ה' גדול יהיה כאשר יהיו לנו עשרים וארבעה מנדטים, אנחנו מוכנים, קדוש ה' גדול, הקב"ה מחכה שיתקדש שמו, אין כמו קידוש ה' בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר