הפילוג הליטאי, גרסת ערב פסח:

ה"חבורה" התפרקה בגלל שחברים בה נאמני הגר"ש

מסורת של 30 שנה נגדעה בגלל הפילוג במגזר הליטאי: ל"כיכר השבת" נודע כי חברי "חבורה" מיוחדת לאפיית מצות בה חברים רבנים, ראשי ישיבות ודמויות מוכרות בציבור הליטאי, פורקה בשל השתייכות חלק מחבריה לפלג 'בני תורה'. ראש החבורה: "אינני רוצה קשר כלשהוא עם אנשים הפועלים כמגד מורי ורבותי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל אוירבך במאפיית מצות, חסידיו מנודים מ"חבורות" (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הפילוג הליטאי ממשיך להשפיע על מרקם החיים בתוככי הציבור החרדי: בשבוע שעבר תיכננו בני "חבורה" קבועה של אברכים חשובים האופים יחד מצות במאפייה מפורסמת ומהודרת על פי כללי החזון איש, להתקבץ יחד כפי שהם נוהגים מזה למעלה מ-30 שנה ולאפות יחד את המצות בצוותא חדא בדיבוק חברים.

אלא שלהפתעת כולם, התקשר ראש החבורה, תלמיד חכם ידוע המתגורר בשיכון חזון איש בבני ברק אל החברים והודיע כי החבורה הוותיקה מתבטלת - עקב עובדת היותם של חלק מהחברים נמנים על אנשי תנועת "בני תורה" ומתכננים אף להשתתף בעצרת הפלג הירושלמי מחר (ראשון) ב'ארנה'.

"אינני רוצה קשר כלשהוא עם אנשים הפועלים כמגד מורי ורבותי מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי" אמר אותו תלמיד חכם, ראש ה"חבורה" למשתתפים.

מאפיית מצות, חסידי הגר"ש אוירבך לא רצויים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדבריו, בנושא כמו כשרות המצות בפסח בו מקפידים על הידורים וחומרות ונזהרים אפילו מחשש נדנוד עבירה, לא ייתכן לצרף כאלו המורדים בסמכותם של גדולי ישראל. "נמצא משתתפים חדשים שימלאו את מקומם של הוותיקים" הורה אותו רב מפורסם.

"מדובר בתלמידי חכמים מופלגים הנמנים על כותל המזרח של עולם התורה הליטאי בהם ראשי כוללים ראשי ישיבות ורבני קהילות הנמצאים בקשרי ידידות מזה שנים רבות" סיפר אחד הגורמים המעורבים בסיפור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר