דגן חשף מכתב: "כאב לי שנתניהו אינו אומר אמת"

ראש המוסד לשעבר חשף מכתב בו הוא מבקש מנתניהו לפרוש במועד המתוכנן ולא להאריך את כהונתו. "כאב לי שראש הממשלה אינו אומר את האמת" אמר דגן בראיון לערוץ 10 (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(Kobi Gideon/Flash90)

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן חשף הערב (מוצ"ש) מכתב שהעביר לראש הממשלה בנימין נתניהו ב-2010, ובו ביקש לסיים את תפקידו. המכתב סותר טענות שהשמיעו בכירים בליכוד ולפיהם דגן ביקש להאריך את כהונתו ונענה בשלישלה - ולכן תוקף את נתניהו.

"אני מודה שבדברים ששמעתי מראש הממשלה זה כאב לי. לא כאב לי בהיבט האישי. אני סיימתי את תפקידי לפני ארבע שנים. כאב לי שראש הממשלה אינו אומר את האמת" אמר דגן ב"המטה" בהגשת נדב פרי בערוץ 10. "זה פשוט לא נכון. אני יכול להראות לך מסמך שכתבתי לראש הממשלה, ששלחתי אותו, וביקשתי בעצם לסיים תפקיד".

"אדוני. כידוע לך, אני מסיים את תפקידי ב-1/1/11. אני מבקש להמליץ בפניך שבתקופה הקרובה תקבע את המועמד, המיועד לקבל את תפקיד ראש המוסד. וזאת על מנת שנוכל להכינו כראוי ולדאוג שכניסתו לתפקיד תהיה טובה ככל האפשר. במידה ותרצה להתייעץ באשר למועמד, אשמח לעמוד לשרותך" כתב דגן לנתניהו.

(צילום מסך)

בהמשך המכתב נאמר: "בכך אני מסיים שרות של ארבעים ושתיים שנה בשירות המדינה. עשיתי כמיטב יכולתי. אני מבקש להודות לך על האמון והגיבוי שקיבלתי ממך וכמו כן להודות למר אריאל שרון שמינה אותי לתפקיד ולמר אהוד אולמרט שעבדתי תחתיו. מבקש לנצל הזדמנות זו ולאחל לך ולמשפחתך ולכל בית ישראל שנה טובה ומבורכת. בכבוד רב. מאיר דגן".

דגן התייחס בראיון לטענה כי הוא חייב הכרת הטוב לנתניהו על הסיוע בהשתלת הכבד שעבר, ואמר: "הנשיא לשעבר מר שמעון פרס נרתם. ונרתם ראש הממשלה לשעבר אולמרט. נרתם אהוד ברק שהיה אצלי בבית החולים שעות וחשתי את מוערבותו. כל פעם שהייתי מגיע לארצות הברית, פאנטה שהיה אז שר ההגנה היה טורח להרים לי טלפון לשאול מה אני צריך ובמה הוא יכול לעזור".

"דרך אגב, מי שבאמת להערכתי בסוף הכריע, זו היה הטלפון האישי שעשה שר החוץ אביגדור ליברמן לנשיא בלרוס, והוא להערכתי, מזווית הראייה שלי, היה האיש שהטה את הכף אצל נשיא בלרוס לעניין. עכשיו, אני לא רואה קשר בין מה שנתפס בעיני כסיוע פרטי אישי, אני מעולם לא תקפתי את נתניהו ברמה האישית. אני מוכן לתקוף את דרכו, את רעיונותיו. אני מוכן לתקוף כשאני אינני מסכים עם כמה דברים. זה נראה בעיניי לגיטימי".

השר גלעד ארדן הגיב לדבריו: "מאיר דגן הוא איש שמאל. הוא שותף של אהוד אולמרט ושל דן חלוץ בחברה עסקית שהוא מסרב יחד איתם לספר לעיתונות במדינת ישראל במה החברה הזו עוסקת. אולי היא מייעצת גם לממשלות זרות".

הליכוד הגיב: "המכתב של מאיר דגן נכתב ושוגר כחודשיים וחצי לאחר שהוא ידע שנתניהו אינו מוכן להאריך את כהונתו. עובדה זו ידועה לבכירים רבים ובהם אנשי תקשורת ועיתונאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר