הרבצ"ר לשעבר: "הרב הצבאי הוא חלק מהכשרת החיל"

הרב הצבאי הראשי לשעבר אביחי רונצקי, הגיב בחריפות לדבריו של קצין חינוך ונוער בצה"ל שביקש לאסור על הרבנים להשתתף בהשבעת החיילים: "רוצים להפריד דת ממדינה" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(פלאש90)

הרב הצבאי הראשי לשעבר, אביחי רונצקי, מגיב למכתבו של קצין חינוך ונוער ראשי בצה"ל תת-אלוף אבנר פז-צוק, בו דרש לאסור על רבנים לנאום בטקס השבעת טירונים וכן להוציא מהם את הבלעדיות על הקראת התנ"ך, ואומר כי לא ייתכן לבטל את השתתפותם.

"עת שמשתי בתפקיד הרב הצבאי הראשי, השתדלתי להגיע לכל טקסי ההשבעה של טירוני החטיבות הלוחמות.
מעמד מיוחד ומרגש זה, בו הבחור בן השמונה עשרה, שאך זה עתה סיים את לימודי התיכון מקבל רובה ותנ"ך והופך באחת לחייל בצה"ל, העלה בי תמונות מימים עברו בהם שימשתי כמ"פ, עם חיילי במעמד המשמעותי והמרגש הזה", מסר רונצקי.

רונצקי טוען כי בשנים האחרונות הרב הוא חלק בלתי נפרד מצה"ל, "והנה בא קצין חינוך ראשי ומבקש להדיר את רגלי רב היחידה מהשבעת החיילים. ואני מבקש לומר לו, שחדלו הימים בהם הרב הצבאי היה ספק של שירותי דת בלבד. מזה עשר שנים, הרב הינו חלק בלתי נפרד מהכשרת הלוחם ומשמש כעזר למפקד בחיזוק רוח הלחימה ביחידה".

לדבריו, "הרב נימצא עם החיילים באימונים, בתעסוקה המבצעית ובעת הלחימה, וכמובן אף בעת ההשבעה שלהם לצה"ל".

הרב נועץ את החלטת הקצין בכך שישנם גורמים הטוענים שהצבא מקצין בדתיותו: "הדרישה להוציא את הרבנים הצבאיים היא חלק ממה שטוענים גורמים שמחוץ לצבא, שקיים בצה"ל תהליך של 'הדתה' שיש בו סכנה לצה"ל ולחברה בכלל וכו' והכל לדעתי במסגרת הרצון הגלוי והכמוס להפריד את הדת מהמדינה, ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר