ילדה בת 12 מאשדוד עורכת "קייטנה לאשכנזיות"

ילדה בת 12.5 בלבד מאשדוד פרסמה מודעות לתושבי השכונה בה היא מתגוררת על קייטנה לקראת חופשת הפסח, אולם במודעות נכתב כי היא מיועדת ל"אשכנזיות דוברות עברית". אם הילדה: "יש באזור קייטנות לספרדיות בלבד, אני לא רואה בזה בעיה" (חרדים)

מתוך המודעות לקייטנה (צילום: "אשדוד 10")

לגזענות אין גיל? ילדה בת 12.5 בלבד מאשדוד פרסמה ברחבי השכונה בה היא מתגוררת מודעות על קייטנה שהיא עורכת בחופשת הפסח הקרובה. אלא שתוכן המודעה שהצביע על כך שהיא מיועדת לאשכנזיות בלבד, הצליח להכעיס תושבים רבים בשכונה.

במודעות נכתב בין היתר כי הקייטנה מיועדת ל"בנות אשכנזיות דוברות עברית". כאמור, מדובר בקייטנה אותה עורכת ילדה בת 12.5 בלבד, כאשר לא ברור מדוע היא החליטה לערוך קייטנה רק לבנות אשכנזיות. את הסיפור פרסמה העיתונאית בר רבינוביץ באתר "אשדוד 10".

תושבים ספרדים מהקהילה החרדית באשדוד תקפו בשיחה עם "כיכר השבת" את המודעות הגזעניות לדבריהם. "איך ילדה בת 12.5 מחליטה לערוך קייטנה לילדות אשכנזיות בלבד? מאיפה היא בכלל יודעת שיש צורך להפריד בין אשכנזים לספרדים?".

לטענתם, "לנו אין הסבר אחר חוץ מחינוך בעייתי של ההורים ושל הקהילה שלה. לא יעלה על הדעת שכבר בגיל צעיר כל כך בנות חרדיות יפעלו בגזענות כזו".

"זה לא רק לאשכנזיות. פשוט יש לנו כאן יותר אשכנזיות אז לכן זה המצב", אמרו במשפחתה של הילדה. אם הילדה אמרה ל"כיכר השבת" כי "יש באזור קייטנות לספרדיות בלבד ואין לנו כוונה לעשות קייטנה דווקא לאשכנזיות. אני לא רואה בזה בעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר