עצרת הימין בתל אביב

נתניהו: "ממתי לנשק מזוזה זה חטא?". בנט פצח בשיר

במאמץ אחרות של הימין בישראל לנסות לבלום את ניצחון השמאל-מרכז, התכנסו הערב אלפי תומכי ימין בכיכר רבין בתל אביב. רה"מ בנימין נתניהו: "הגדירו אותנו כמנשקי מזוזות טיפשים, ואני מבקש לשאול מה בדיוק הבעיה?" • בנט בחר לעקוף את איסור ועדת הבחירות ושר עם ההמונים את "ירושלים של זהב" (חדשות,ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המפגינים בכיכר, הערב (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בנט, תמונה: הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית)

הימין בקרב בלימה: עשרות אלפי בני אדם משתתפים הערב (ראשון) בעצרת הימים בכיכר רבין בתל אביב. ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום מאחורי זכוכית משוריינת, יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט "עקף" את הוראת ועדת הבחירות שאסרה על אמנים לשיר במקום, נטל גיטרה לידיו ופתח בשירת "ירושלים של זהב".

עצרת הענק נערכת תחת הכותרת "מאוחדים למען ארץ ישראל", ומלבד נתניהו ובנט נואמים בה גם יו"ר 'יחד' ח"כ אלי ישי וח"כ מאיר פרוש מ"שלומי אמונים". פעילת הימין דניאלה וייס, שפתחה את האירוע, אמרה כי: "ביום שלישי הקרוב יתייצב עם ישראל לפני הכרעה גורלית. מאז ששת הימים קיבלה המדינה דחיפה עזה קדימה. קמו למעלה מ-200 יישובים חדשים באזורים ששוחררו במלחמה. תנועת 'נחלה' תובעת מראש הממשלה ליזום הקמת יישובים חדשים ביהודה ושומרון".

בנט שר באירוע (צילום: הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית)

"אני מבקש מכולכם לשמור על ויכוח פוליטי ענייני, כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית, בלי הסתה, בלי אלימות, בלי פרובוקציות" אמר נתניהו בנאומו, "אני גם מקווה שהערב לא יהיו פרובוקציות אבל אם יהיו כאלה אל תיגררו אחריהן. אנחנו דוגלים באהבת עם ישראל, ארץ ישראל ומורשת ישראל ולכן אין לנו חלק בדברי הבוז המתנשאים שהושמעו בכיכר הזאת רק לפני שבוע".

ראש הממשלה התייחס לדבריו של האמן יאיר גרבוז נגד מנשקי המזוזות ואמר: "הגדירו אותנו כמנשקי קמעות, אחר כך הוסיפו מנשקי מזוזות טיפשים ואני מבקש לשאול מה בדיוק הבעיה בלנשק מזוזות, ממתי זה חטא. כן, אנחנו שומרים על מסורת ישראל. כן, אנחנו מאמינים בערכי הנצח של עם ישראל. כן, אנחנו פועלים להבטיח את עתידו של עם ישראל בארץ ישראל".

פעילי "יחד" במקום העצרת (צילום: מוטי קמחי- ynet)

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט שנאם מיד אחרי נתניהו, בחר לשיר יחד עם המפגינים את "ירושלים של זהב", זאת לאור האיסור שהטילה ועדת הבחירות על אמנים להופיע באירוע. בנט אמר בנאומו: "לא צריך לבחור או ימין או חברתי. הימין הוא החברתי. הוא הוריד את יוקר המחייה ב5 אחוז".

יו"ר יחד ח"כ אלי ישי אמר בנאומו כי: "ב"ה ב 30 שנים האחרונות ינקתי את העקרונות לצמצום הפערים בחברה ממרן הרב עובדיה יוסף, זכר צדיק וקדוש לברכה. ראיתי את דמעותיו כששמע על עניים והייתי לידו כשהתייפח על גרוש יהודים מגוש קטיף. צוואתו אליי לדאוג לחלשים, לשמור על המתיישבים ולדאוג לבנייה בירושלים וביהודה ושומרון מהדהדות באוזניי כל יום מחדש".

"אני מודיע מכאן לחברי וידידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בך תמכתי מהיום הראשון להקמת תנועת יחד. יחד איתך נשמור על הארץ, נבנה את ירושלים, ניישב את הארץ על כל חלקיה ביהודה ושומרון, בנגב ובגליל. נילחם ביוקר המחיה וביחד נדאג לחלשים. יחד נגבה את חיילי צה"ל את המשטרה במלחמתם בטרור" הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר