בוטלו כל צווי המניעה נגד בניית 15,000 יחידות דיור בבית שמש

בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל את כל צווי המניעה שהוטלו נגד בניית 15,000 יחידות דיור חדשות בבית שמש. הקרקעות ייצאו לשיווק לפי המסתמן בעוד ארבעה חודשים (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ניצחון לעיריית בית שמש: בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל את כל צווי המניעה שהוטלו נגד בניית 15.000 יחידות חדשות בבית שמש. הקרקעות ייצאו לשיווק בעוד ארבעה חודשים.

בשש השנים האחרונות, מאז החלו בעירייה להוציא מן הכוח אל הפועל את תוכניות המינהל ומשרד השיכון לשיווק עשרות אלפי יחידות דיור ברמת בית שמש, כל שלב ושלב בקידום הבנייה נתקל במכשולים והתנגדויות.

בחודשים האחרונים, לאחר שנדחו על ידי ועדת הערר הארצית של משרד הפנים, הגישו המתנגדים עתירה לבית המשפט בדרישה לבטל את ההחלטות המקצועיות של מוסדות התכנון.

אך כאמור, גם הפעם נדחו על הסף אותם עותרים ואף חויבו בהוצאות משפט. בפסק דין מפורט המתפרס על פני 44 עמודים התייחס השופט דוד מינץ בהרחבה לכל טענות העותרים ודחה אותן תוך כדי שהוא מרעיף שבחים על עבודתה המקצועית של הוועדה מקומית לתכנון ובניה ומוסדות התכנון הארציים, ומקבל את עמדתה של העירייה כפי שיוצגה בבית המשפט ע"י עו"ד מוטי ברקוביץ.

דברי בית המשפט בפסק הדין מדברים בעד עצמם, כדלהלן: "העירייה ומוסדות התכנון לקחו בחשבון את ערכי הטבע והנוף הגבוהים של האזור, ואף ביטלו את בניית שכונת רמת בית שמש ד'6 והקימו במקומה גן לאומי בשטח ענק המתפרס על 5.500 דונם. התוכניות כוללות התייחסות מפורטת לערכיות השטחים ולשימור שטחים פתוחים ויצירת 'מסדרון אקולוגי' תוך ביטול יחידות דיור מתוכננות".

"הוועדה לא פסחה על הבט כלשהו ועל טענה כלשהי של העותרים ורחוק לומר שלא נתנה על דעתה על מכלול השיקולים התכנוניים של התכנית על כל היבטיה כפי שבאו לידי ביטוי בתכנית השלד. עבודת התכנון נעשתה תוך שיתוף פעולה בין הצוותים ומשרדי הממשלה השונים והניבה תכנית ראויה. בצדק נקבע כי התוכניות מאזנות בין צרכי הפיתוח לתוספת יחידות דיור, הנגזרים מייעוד השטח כשטח עירוני לפיתוח לבין האינטרסים בשמירה על ערכי הטבע והנוף בתחומן".

בית המשפט המשיך ודחה את כל טענות העותרים אחת לאחת, בנושאי תחבורה, תשתיות, עיצוב עירוני והתייחס גם לטענת מניעת האפשרות להתנגדות: "פשיטא גם כי טענת העותרים לפיה לא ניתנה להם זכות להתנגד לתכנית, אין בה ממש. אדרבה, כמפורט לעיל התקיים שלב שבו נשמעו מאות רבות של התנגדויות בלב פתוח ובנפש חפצה על ידי הוועדה המחוזית".

"גם לטענה בדבר ייחוד הבניה לציבור החרדי התייחסה הועדה במכלול הטענות החברתיות שנטענו לפניה וקבעה כי התוכניות אינן כוללות כל הוראה המייעדת את יחידות הדיור לאוכלוסיה כזו או אחרת והן מממשות את תכנית המתאר המקורית להוספת כמות משמעותית של יחידות דיור בעיר. בעתירה השניה אף נטען כי אוכלוסיית היעד של התוכנות היא האוכלוסייה החרדית המשפיעה באופן שלילי על צפיפות הבינוי המוצעת ועל ניצול השטח. אין יסוד לטענות אלו".

לסיום ציין בית המשפט: "אישורם של תכניות למגורים הוא צו השעה ומשקף צורך ציבורי דוחק. כיום נוכח מצוקת הדיור הקיימת בכל הארץ ככלל, ובאזור ירושלים בפרט, אך טבעי ונכון הוא לתור אחר מקומות בהם ניתן לבנות אלפי יחידות דיור, כאשר יחידות דיור אלו אינן נבנות במרכז העיר ירושלים אלא בערים ובהרים שמסביב לה, דבר אשר מדרך הטבע עשוי גם להוזיל את רכישתן".

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ברך על החלטת בית המשפט ואמר: "הוכח שוב בפעם המי יודע כמה, כי העירייה פועלת בצורה מקצועית ואובייקטיבית ללא שיקולים זרים. יש לזכור כי אנו מקדמים במקביל פתרונות דיור נוספים לכלל המגזרים השונים. אני קורא ומזמין את כולם לבוא ולהתגורר בשכונות החדשות בבית שמש. יש מקום לכולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר