ארגז הכלים המושלם

איך לנקות לפסח ב-4 צעדים פשוטים

לא יודעים מאיפה להתחיל לנקות? הנה 4 צעדים פשוטים שיעשו לכם סדר בניקיונות ויעזרו לכם להכניס את החג בפרופורציות הנכונות ובלי כאבי לב מיותרים על פינות נשכחות (בבית, משפחה)

לנקות בלי לאבד את זה (צילום: shutterstock)

אורח החיים המודרני ספוג בפרפקציוניזם ושאיפה לתוצאה המושלמת. אבל פסח זו הזדמנות נפלאה להיפטר לא רק מהחמץ, אלא גם מגישות מוטעות.

פחות מחודש לפני פסח, ויש לכם לנקות בית שלם, והילדים שמתרוצצים ומנסים לעזור, לא בדיוק עוזרים, לפעמים להפך. לפני שאתם מתייאשים, הנה ארבעה צעדים פשוטים שכדאי לעשות לפני תחילת הניקיונות שיעזרו לכם לעבוד ביעילות ובפרופורציות הנכונות.

1. הציבו יעדים ברורים

"בית מבריק" זה לא מספיק. לפני שאתם מתחילים לנקות, שאלו את עצמכם: האם אתם שואפים לבית נוצץ כמו בקטלוג (מה שדורש קצת יותר מאקונומיקה ושפשופים) ואז להגיע לסדר פסח מותשים, בעצבים מתוחים ופנים עייפות?

אם האופציה הזו קורצת לכם פחות, ואתם בעיקר רוצים לראות בית נקי ומסודר, ללא פריטים מיותרים וחמץ, קחו דף ועט, עברו חדר חדר וכתבו בבירור מהן המטרות אותן אתם רוצים להשיג בכל חדר.

2. פירוט משימות

כדי להשיג את אותם יעדים, צריך לפעול. הכינו טבלת ושבצו בה משימות לפי קטגוריות שנוח לכם לעבוד איתן - לפי חדרים, אופן ביצוע דומה. כך שתראו בבירור מה עליכם לעשות כדי להשיג את היעד.

3. חומרי נקיון איכותיים

חבל שתמצאו את עצמכם בשיאן של האנרגיות, עומדים על הסולם מול חלון זכוכית ענק והספרי הכחלחל הזה פשוט לא עושה את העבודה... או לחילופין בספונג'ה האחרון והסמרטוט משאיר לכם סימני לכלוך על הרצפה שכבר מזמן היתה אמורה להיות מבריקה.

אז כצעד מקדים, כנסו לאחד מסניפי רמי לוי, או אפילו בצעו הזמנה אינטרנטית לפי רשימה מסודרת וארגנו לעצמכם את 'ארגז הכלים' הנכון עם מיטב החומרים האיכותיים.

סל מוצרי הניקיון הזול ביותר הוא ברמי לוי,

אגב, אם אתם דואגים בנוגע למחיר של ארגז כלים זה, דעו שסקר של מעריב וואלה קבע שכך שאין לכם מה לחשוש.

בפרט כעת לפני הפסח, הם פתחו מתחם מבצעי ניקיון באתר כמובן על מוצרי המותג הפרטי והמעולה של רמי לוי, אך לא רק! גם סנו, סנו סושי ריצפז אג'קס סנו ספארק פלמוליב אנטי קאלק מחכים לכם באתר עם מבצעים עונתיים שיקלו עליכם את ההתלבטות.

כנסו לאתר רמי לוי ותהייו רגועים >>

4. קבעו סדר עדיפויות

כעת עברו על רשימת המשימות וצבעו את כולן בשלושה מרקרים זורחים: אדום, צהוב וירוק.

אדום - משימות הכרחיות שחייבות להתבצע. למשל, ניקיון המטבח ואזורים הקשורים בכשרות החג עצמו.

צהוב - משימות של ניקיון כללי בסיסי, שיש לבצע אך להשקיע בהן פחות. כי אחרי הכל, אבק זה לא חמץ.

ירוק - משימות שנשמח לבצע, במידה ויישאר זמן וכוח.

משחק הצביעה החביב הזה נועד להעריך בצורה אובייקטיבית ובהירה מה אנחנו באמת צריכים לעשות ועל מה אנחנו מבזבזים כוחות בחצות הלילה רק בגלל שנראה לנו שכולם עושים את זה.

ומי המנצח? מי שיצליח להעביר כמה שיותר משימות לשדה הירוק. חשוב לזכור שכל המשימות הירוקות הן רק בונוס ולא משימות חובה. אם תספיקו לעשות אותן, מה טוב. אבל גם אם לא, אין סיבה להגיע לסדר פסח בתחושה של אשמה ואכזבה.

עוד בשלב תכנון משימות הניקיון, התאימו כל משימה לבני הבית, כך שהעומס יתחלק בין כולם באופן שווה, פחות או יותר. הזכירו למשתתפים שאף אחד אינו רובוט המסוגל לעבוד 24 שעות ביממה על סוללות. כולם זקוקים להפסקות, למנוחה, לארוחות מסודרות ורגעי פנאי לשיפור מצב הרוח.

הפסקות משותפות וערבי משפחה לפני החג יאפשרו לכולם לקבל את החג במצב רוח הרבה יותר טוב, מאשר עבודות פרך ללא הפסקה שגורמות לנו להביט על כל מי שהתיישב לדקה כאילו בגד במולדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר