כיכר TV

הרגעים הגדולים בבחירות לכנסת ה-20; סיכום מיוחד

השמצות, ספינים, עימותים וירי בתוך הנגמ"ש; קמפיין בחירות 2015 היה סוער במיוחד. החל מפיטורי לבני ולפיד, פיזור הכנסת, נפתלי בנט ההיפסטר, נאום המהפך של הרצוג ונאום נתניהו בקונגרס, קמפיין השקופים של ש"ס והגבות של יאיר לפיד. "כיכר השבת" מציג: סיכום נרחב של קמפיין בחירות 2015 (בחירות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(עריכה: כיכר השבת)

קמפיין בחירות 2015 היה סוער במיוחד. השמצות, ספינים, עימותים, ירי בתוך הנגמ"ש ומה לא. החל מפיטורי לבני ולפיד ומיד לאחר מכן פיזור הכנסת, בנט ההיפסטר, נאום המהפך של הרצוג ונאום נתניהו בקונגרס, קמפיין השקופים של ש"ס והגבות של יאיר לפיד. "כיכר השבת" מציג: סיכום קמפיין בחירות 2015.

בתחילת חודש דצמבר 2014 הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מפטר את שר האוצר יאיר לפיד ואת שרת המשפטים ציפי לבני, מאחר והם תכננו נגדו 'פוטש' כלשונו, וירה את יריית הפתיחה של בחירות 2015. מיד לאחר מכן הוגשה הצעת חוק לפיזור הכנסת ונקבע תאריך לבחירות - 17 למרץ 2015, מחר (שלישי).

הליכוד

הרגע הגדול של קמפיין מפלגת השלטון הוא ללא ספק נאום נתניהו בקונגרס בנוגע להסכם הגרעין עם איראן, שהגיע לאחר סאגה ממושכת וביקורת של גוש השמאל והבית הלבן. למרות הלחצים, נתניהו נסע לוושינגטון, נאם בפני הקונגרס, כאשר עדיין לא ברורה לחלוטין ההשפעה של הנאום על הסכם הגרעין עם איראן והאם הוא עזר יותר משהזיק.

קמפיין הליכוד כלל גם את סרטון 'הביביסיטר' והסרטון שהשווה עובדים למחבלי חמאס, עורר סערה גדולה וגרר התנצלות אישית של נתניהו. פרשות רעיית ראש הממשלה ודוחות מבקר המדינה על הדיור והוצאות המעון, שרק הגדילו את התמיכה בליכוד בסקרים. הביקור של נתניהו בצרפת ותרגיל העקיפה המפורסם. הזלזול בלבני והרצוג ומשל הבקבוקים.

המחנה הציוני

כן, קמפיין המחנה הציוני לא הצטיין יתר על המידה. במחנ"צ, כפי שהם נקראים בקרב העיתונאים והפרשנים, בדרך כלל הגיבו להתפתחויות ולא הצליחו לייצר סדר יום משלהם.

אז מה היה לנו בקמפיין המחנ"צ? זה התחיל עם החבירה של לבני והתנועה להרצוג ולעבודה. המשיך עם נאום 'המהפך מהפך', או כמו ששלישייה מפורסמת כבר אמרה בעבר 'מה הפח מה הוא רוצה מהפח?'. עבור דרך הניסיון להתמודד עם הקול הצפצפני של הרצוג. הזמנת נתניהו לעימות. החיזור אחרי החרדים וההגעה של הרצוג לחתונת נכדתו של יעקב ליצמן, התגובה לנאום נתניהו בקונגרס. וממש בסיום הקמפיין, הטעות המביכה של הרצוג "אני אשמור על נתניהו מאוחדת".

ש"ס

המקום בו היה הכי מעניין וייצרי במערכת הבחירות הנוכחית היה בתנועת ש"ס, על רקע הפילוג של אלי ישי והקמת תנועה חדשה. בתחילה אמנם היה נראה שהשניים יסתדרו, אך די מהר זה הפך למלחמת עולם.

העסק התפוצץ עם פרסום הקלטת הדרמטית של הרב עובדיה יוסף משנת 2008 שדיבר באופן חריף מאוד על אריה דרעי וקרא לו עצמאי ורשע.

לאחר מכן דרעי פרש, ואז חזר, זה המשיך עם קמפיין השקופים, הקמת מועצת הנשים, העימות עם אלי ישי, ולסיום הודעת תמיכה בנתניהו.

"יחד"

המפלגה החדשה השנייה שעוברת את אחוז החסימה על פי הסקרים, חוץ מ"כולנו" בראשות משה כחלון, היא מפלגת "יחד" של אלי ישי. זה התחיל עם הכרזה על הקמת המפלגה ("העם איתנו כי העם איתנו") ועימותים שהיו במקום בין תומכי ישי לחסידי דרעי. המשיך עם האיחוד עם ברוך מרזל, והאני לא אגרר להשמצות בעימות עם אריה דרעי. אלי ישי יודע לקרוא? לא אם שואלים את הרב דוד יוסף.

"יהדות התורה"

ביהדות התורה הדברים התנהלו פחות או יותר על מי מנוחות. במפלגה היו צריכים להתעסק עם הפלג הירושלמי, החרדים העובדים, מחאת קבוצת הנשים 'החרדיות' וסערת השחקניות בתשדירי המפלגה. בסופו של דבר אפשר לומר שהקמפיין הסתכם פחות או יותר בכינוס הגדול בבני ברק.

"הבית היהודי"

מי שהתחילה עם הסרטונים המצחיקים בבחירות הנוכחיות וסחפה אחריה את כל השאר הייתה מפלגת הבית היהודי עם סרטון ההיפסטר שאפילו זכה לסרטון המשך. בבית היהודי הודיעו שהם מפסיקים להתנצל, תקפו את יוסי יונה ומועמדים נוספים של המחנה הציוני. לבנט היה גם משל בקבוקים משלו, וכמובן, פרשת אלי אוחנה שהצטרף למפלגה ולאחר ימים ספורים בלבד נאלץ לפרוש, והגבות של יאיר לפיד.

"יש עתיד"

יאיר לפיד ויש עתיד התחילו את מערכת הבחירות עם סקרים שצפו למפלגה מספר חד-ספרתי של מנדטים, אך את המערכה הם מסיימים עם כ-14 מנדטים בסקרים. לפיד לקח קשה את הפיטורים של נתניהו והתחיל את מערכת הבחירות עם נאום ה"אתה מנותק".

זה המשיך עם סרטון אנטי ויראלי של שלוש שעות וטעויות מביכות של הקריין. שני חרדים שהתגייסו לקמפיין המפלגה ועוררו סערה. לפיד שרוצה לשקם את דרעי, ואז נתפס נוהג במהירות. מתנחלי יצהר שעונים ללפיד על השאלה 'איפה הכסף', והצהרה של לפיד שלא יתעקש על הסנקציות הפליליות.

אורי אורבך ז"ל

בין לבין היה גם רגע אחד בו כל המפלגות עצרו את הקמפיינים והרכינו ראש, כאשר השר אורי אורבך נפטר לאחר מחלה קשה. הנאום האחרון המתועד של אורבך היה על תורת ישראל ואחדות עם ישראל.

הכי חשוב: לכו להצביע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר