'הפלג הירושלמי' ימנעו

הכרעת רבי שמואל אוירבך: "אין למי להצביע בבחירות"

לאחר לבטים רבים ודיונים קדחתניים התקבלה בשעה האחרונה ההחלטה הסופית בביתו של הגאון רבי שמואל אוירבך בשכונת שערי חסד בירושלים לפיה "אין למי להצביע בבחירות" • מקורבו של הגר"ש מסר את ההחלטה והצהיר: "לא קיבלנו הוראה אז לא מצביעים" • פטרוב הכחיש פרסומים על תמיכת הפלג ב'יחד' (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי שמואל אוירבך, בכינוס אמש (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

לאחר לבטים רבים ביממה האחרונה ודיונים קדחתניים תוך ניהול משא ומתן עם מספר מפלגות התקבלה בשעה האחרונה (שני) ההחלטה הסופית בביתו של הגאון רבי שמואל אוירבך בשכונת שערי חסד בירושלים לפיה ראש הישיבה עצמו ימנע מהצבעה למפלגה כלשהיא.

קרא עוד:

כזכור, בשבוע שעבר חשף "כיכר השבת" את דבריו של הגר"ש אוירבך לחברי הוועדה המכינה לכינוס באצטדיון 'הארנה' במהלכם התלונן כנגד פעילותם של נציגי הציבור, חברי המפלגות החרדיות, שלא סייעו במאבק בחוק הגיוס ואף שיתפו פעולה ואמר כי להצביע להם פירושו לסייע לעוברי עבירה.

גם בשבוע האחרון הלכה והסתמנה המגמה והדבר הופיע במאמרים רשמיים בעיתון 'הפלס'' בטאון תנועת בני תורה.

במקביל ניהלו עסקנים בכירים בחצר הפלג הירושלמי משא ומתן רציני עם ראשי מפלגת 'יחד' כאשר המסמך בו נופפו הינו הסכמתו של הרב מאיר מאזוז לדרוש את ביטולו של חוק הגיוס.

פטרוב מוסר את החלטת הגר"ש אוירבך (צילום: באדיבות המצלם)

לעומתם פעלו בכירי ראשי ישיבות המזוהים עם הפלג הירושלמי במטרה להשפיע לתמוך בסיעת ש"ס זאת כדי שהקולות של 'הפלג הירושלמי' לא ילכו לריק וכשהבינו שזו לא ההוראה, חלקם אף החרימו את הכינוס שנערך אתמול.

כעת כאמור הגיע ההחלטה הסופית, עליה הודיע הרב יוסף פטרוב, נאמנו של הגר"ש אוירבך, שמסר בשמו כי "ראש הישיבה לא נתן הוראה להצביע ולכן אין את הדין של 'ועשית ככל אשר יורוך', ההיתר להצביע הוא רק כשיש הוראה ואז יש את הדין של 'ועשית ככל אשר יורוך'".

"דבריו הברורים של ראש הישיבה יומיים לפני הבחירות בלי הוראה להצביע זוהי דרכו לומר שאין עבור מי להצביע", הוסיף פטרוב.

פטרוב הבהיר כי "ראש הישיבה שמע את הדברים ממני לפני שבאתי לכאן ואמר כי זה היה ברור אתמול שכיוון לכך". פטרוב הוסיף ואמר: "אני רוצה להיות ברור, אני ומשפחתי לא הולכים להצביע שום דבר. לא קיבלנו הוראה אז לא מצביעים".

יוסף פטרוב (צילום: באדיבות המצלם)

הוא תקף ואמר כי "בעבר היו שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן, כיום זה לא הרע במיעוטו הם רק עושים נזק".

בסיום דבריו, הכחיש פטרוב את הפרסומים אתמול בדבר תמיכה של אנשי 'הפלג הירושלמי' במפלגת 'יחד' ואמר כי "'יחד' לא קיבלו ברכה מראש הישיבה ולא התקבלו אצלו .... הם קיבלו את זה במקומות אחרים.... לא היה לו ואין לו שום קשר עם יחד".

בעקבות החלטת הרב אוירבך, מסתמן כי חלק מאנשי 'הפלג' כלל אל יצביעו בבחירות וחלקם ישימו פתק לבן. עם זאת, בקרב פרשנים שוררת ההערכה שהמעגל היותר רחוק יצביע אולי למפלגות החרדיות שהם לא 'יהדות התורה'.

ממפלגת 'בני תורה' נמסר כי "בעקבות גל שמועות ופרסומים חסרי בסיס, הורה היום רבינו ראש הישיבה למערכת 'הפלס' לפרסם, כי כל השמועות על הנחיה להצביע למפלגה כלשהיא, אין להן כל שחר. אין כל הוראה או המלצה להצביע בבחירות לאף מפלגה שבעולם ואין כוונה לפרסם הנחיה כזו בבחירות הללו, וכל הפרסומים שהיו או שיהיו בענין זה - בשקר יסודם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר