לבני לאחר הוויתור על הרוטציה: "עשיתי מעשה, עכשיו תור האזרחים"

לאחר שהחליטה ברגע האחרון לפני הבחירות לוותר על הרוטציה מול הרצוג, ח"כ ציפי לבני אמרה בראיון ראשון שהעניקה כי "שמתי את כל השיקולים בצד כדי להחליף את נתניהו" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ציפי לבני (Tomer Neuberg/Flash90)

חברת הכנסת ציפי לבני הגיבה הערב (שני) לראשונה להחלטתה לוותר על הרוטציה מול יצחק הרצוג על תפקיד ראש הממשלה אם הדבר יהווה מכשול להקמת ממשלה בראשות הרצוג, ואמרה בראיון ראשון לאתר ynet כי עשתה את הצעד בכדי לאפשר את החלפת שלטון נתניהו.

"היה לי חשוב להבהיר שאצלנו ההחלטות מתקבלות כדי להחליף את נתניהו. שמתי את כל השיקולים בצד כדי להחליף אותו. אני עשיתי את המעשה, עכשיו תורכם - אזרחי ישראל - לעשות מעשה. המטרה היא להחליף את נתניהו. בזה אנחנו מתמקדים, בזה האזרחים צריכים להתמקד מחר. הרצוג ואני חזית אחת" אמרה לבני.

"השותפות הזאת יצרה את הדינמיקה במהלך גדול, אבל אזרחי אזרחי ישראל יצביעו בעד המחנה הציוני עם לבני והרצוג. הבהרתי מזמן את המובן מאליו לי ולהרצוג; כדי להחליף את נתניהו ביום שאחרי - הרוטציה לא תהווה בעיה" הוסיפה לבני. לדבריה: "כל האזרחים צריכים להסתכל על מה שאנחנו עושים. אנחנו לא פוליטיקאים שבאו לסדר לעצמם משהו, בטח שלא סידור עבודה. נעשה הכל בדרך לניצחון".

בתגובה להחלטת לבני לוותר על הרוטציה, בחר יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד לתקוף את "הכניעה לחרדים": "הוויתור על הרוטציה זו הוכחה שבו'זי ולבני תופרים ממשלה עם החרדים, אחרת למה לוותר על הרוטציה. אני רואה ביומיים האחרונים איך מכינים כולם את הכניעה לחרדים, הם כבר הודיעו שהם יוותרו על השוויון בנטל ויחזירו את כל התקציבים של הישיבות והכל על חשבונכם, זה כסף שלכם".

נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הביע חשש ממשלת אחדות: "ציפי לבני הסירה את הדרישה לרוטציה כדי להביא לממשלת אחדות עם השמאל. רק אתמול בערב תקף נתניהו את הרצוג שמוכן לחלוקת ירושלים, והערב מסתבר שהוא מקים איתו ממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר