'המועצת' החסידית תדון בימים הקרובים על הכניסה לממשלה

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לא תתכנס היום בשל אילוצים טכניים של חלק מחבריה אך בימים הקרובים תדון בשאלה הכניסה לממשלה וההמלצה לנשיא (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
החגיגיות ב'יהדות התורה', אמש (צילום:יעקב נחומי - פלאש 90)

לקראת הכרעה על כניסה לממשלה: אמש (שלישי) הצהיר ח"כ יעקב ליצמן מסיעת 'יהדות התורה' כי במענה לשיחות הטלפון שקיבל מהמועמדים יו''ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג לגבי שותפות קואליציונית אפשרית השיב כי היום תתכנס מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל בראשות האדמו"רים שם תתקבל ההכרעה בעניין.

ליצמן הצהיר כי בכוונת הסיעה לדרוש את החזרת המצב הקודם ששרר לפני כל הגזירות הקשות שגזרה הממשלה האחרונה תוך בקשה לבצע תיקונים רבים ושינוים בחוקים שונים הנוגדים את מסורת ישראל.

הערב, הייתה אמורה להתכנס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בבית הוועד הפועל העולמי של אגודת ישראל בירושלים כדי לקיים דיון בשאלה על מי להמליץ על הרכבת הממשלה, אלא שבשל אילוצים טכניים והעובדה שחלק מהאדמו"רים לא יכולים להשתתף, ישיבת 'המועצת' תדיחה במספר ימים.

ההערכה השוררת בקרב פרשנים פוליטיים הינה שהמפלגה תעדיף לפנות קודם לראש הממשלה בנימין נתניהו שנהנה מעדיפות הן במספר המנדטים והן בגוש הימין אותו הוא מוביל, אך מנגד לא להתפשר כהוא זה מולו על הדרישות החד משמעיות לתיקון העוול הנורא שנעשה בממשלה בראשותו בשנתיים האחרונות כנגד הציבור החרדי ועולם התורה.

"יש לאדמו"רים רשימת דרישות מפורטת ומי שיתחייב לעמוד בה יקבל את המלצתינו עליו בפני נשיא המדינה", אומרים גורמים בתנועה.

במקביל פועלים גם בדגל התורה להתייעצות בנושא עם גדולי ישראל בראשות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על מנת לתאם עמדות ולהכריע בשאלת הכניסה לקואליציה הקרובה.

עם זאת, גורמים באגודת ישראל מעריכים כי ההכרעה של המועצת היא לא בין נתניהו להרצוג אלא מה הקווים האדומים והדרישות האידאולוגיות שעליהן אגודת ישראל לא תסכים להתפשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר