בקרוב בתפקיד שר?

דרעי: ניכנס לממשלה; אלי ישי זיהם את ש"ס ברכילות

ביום שאחרי הבחירות לכנסת ה-20, יו"ר ש"ס אריה דרעי מצהיר כי יתמוך בביבי וכי מפלגתו תיכנס לממשלה הבאה: "מקווה שנגמור את המשא ומתן מהר", תוקף את יו"ר 'יחד' אלי ישי: "ש"ס הייתה מוצר נקי, אבל אלי ישי זיהם אותה במחלוקת ורכילות", ובטוח שהבחירות הבאות לא יתרחשו כל כך מהר (בחירות 2015, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי (Yonatan Sindel/Flash90. וידאו: גיל יוחנן - ynet)

בחירות 2015 • היום שאחרי: לאחר שמפלגתו קיבלה שבעה מנדטים ו'יחד' בראשות אלי ישי לא עברה את אחוז החסימה, יו"ר ש"ס אריה דרעי כינס הערב (רביעי) ישיבת סיעה מיוחדת. דרעי הצהיר כי ש"ס תשב בממשלה הבאה לאחר שתמליץ על בנימין נתניהו אצל נשיא המדינה.

בפתח ישיבת הסיעה אמר דרעי: "הייתה ממשלה רעה, השגנו את התוצאה - שהממשלה הזו לא קיימת. תקום ממשלה אחרת, ממשלה שבה אנחנו נהיה שותפים, ממשלה יותר חברתית, יותר דתית ותשמור יותר על המסורת וזה ההישג הגדול. כל אללה שרדפו אותנו וניסו להחליש או להעלים אותנו עושים עכשיו לעצמם ספירת מלאי, כמה הם הפסידו".

קראו עוד: בלי מרן ועם אלי ישי: דרעי המנצח הגדול

יו"ר ש"ס עקץ גם את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ואמר: "ליאיר לפיד היו 19 מנדטים והוא ירד ל-11 מנדטים, אני מציע לכולם להוציא מחשבון ולראות עד כמה זה נחשב נפילה".

באשר לאפשרות שתנועת ש"ס תיכנס לממשלה אמר דרעי: "אנחנו ניכנס לממשלה הבאה, מבחינתנו. הודענו שאנחנו נמליץ על נתניהו, עוד לפני שידענו שנתניהו ינצח בגדול. ואני שמח להגיד, גם עכשיו שכולם רצים אחרי נתניהו, אנחנו נמליץ עליו. דרכינו פתוחה לממשלה ואני מקווה שנגמור את המשא ומתן מהר, נתחיל ונגמור מהר, היעד שתהיה ממשלה מהירה".

רשימת ש"ס לכנסת ה -20. (צילומים: פלאש 90, קובי קואנקס -mynet)

יו"ר ש"ס התייחס גם למשבר הפנימי עם אלי ישי שלא עבר את אחוז החסימה: "זה לא סוד, עברנו משבר פנימי עמוק מאוד. מאז שמרן נפטר, לצערי הרב היה כאן מאבק קשה מאוד, זה לא היה מאבק אישי, זה היה מאבק על הדרך וההנהגה, היה כאן ניסיון לשנות את פניה שלך ש"ס מקצה לקצה. זה נעשה תוך כדי פגיעה חמורה ברבנים שלנו ובמועצת החכמים. אני שמח שעמדנו במאבק הזה, זה היה מאבק לא קל, אבל אני חייב לומר שהציבור שלנו, הגרעין הקשה של ש"ס - החרדי, מעולם לא היה מגובש כמו בימים האלו".

דרעי האשים את נתניהו שלקח את הקולות מש"ס: "ירדנו מכוחנו בערים בארץ, וזה בעיקר נתניהו שלקח לנו את הקולות, בכישרון גדול, כמו שהוא לקח לאחרים, הוא לא היה מנומס, הוא לא שתה את זה בקשית הוא שתה את זה בבליעה אחת, את המנדטים מכולנו, אני חייב להגיד לו על זה 'שאפו', הוא עשה את זה יפה מאוד בלי ששמנו לב".

נאום דרעי לאחר פרסום התוצאות החלקיות, אמש (צילום: צביקה גרוניך)

"ביום הבחירות האמנתי באמונה שלימה שנקבל עשרה מנדטים, כיוון שאני ראיתי את התשתית ואת ההתלהבות, ומתחת לפנס, מתחת לאף שלנו, נתניהו לקח לנו שלושה מנדטים כמו שהוא לקח מבנט וליברמן, אני אומר את זה בחיוך".

בסיום דבריו, דרעי תקף את אלי ישי ואמר: "נתניהו לקח לנו את המנדטים בגלל המחלוקת שהייתה אצלנו לצערי הרב, ש"ס הייתה מוצר נקי ממחלוקת, טהור וקדוש, מוצר תורני ורוחני. לצערי הרב אלי ישי זיהם את הדבר הזה במחלוקת ורכילות... הבחירות הבאות יהיו בזמנם, לא פחות מארבע שנים" סיים דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר