'יחד' פנו לוועדת הבחירות: חשד לזיופים

במפלגת 'יחד' פנו לוועדת הבחירות המרכזית, בטענה כי גורמים שונים פעלו באופן שיטתי נגד המפלגה והטו את התוצאות. לדבריהם, משקיפיהם לא הוכנו לקלפיות רבות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי ישי. לא עבר את אחוז החסימה (צילום: פלאש 90)

בחירות 2015: יומיים לאחר הבחירות, ולאחר ספירת קולות החיילים וההבנה של ראשי מפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי, כי המפלגה לא עברה סופית את אחוז החסימה, פונים במפלגה ליו"ר ועדת הבחירות השופט השופט סלים ג'ובראן בטענה כי יש חשש לזיופים.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את המפלגה, פנה במכתב לשופט ג'ובראן: "אני פונה אליך בהמשך לפניות רבות, תלונות ואף מספר עתירות שהגשנו במהלך יום הבחירות, כאשר מהמידע שממשיך לזרום אלינו, עולה תמונה כללית מדאיגה, מטרידה שמפלגת יחד נפלה קורבן לקבוצות של אנשים שהתארגנו באופן שיטתי ומאורגן לתופעות של הפרת חוק שהטו את תוצאות הבחירות לכנסת ה-20 וחתירה תחת יסודות הדמוקרטיה".

לדבריו: "כבר בצהריי יום הבחירות פנינו אל הועדה בתלונה דחופה ולפיה עשרות משקיפים של מפלגת יחד בבני ברק לא הוכנסו לקלפיות, היות ולפי הטענה: 'היה בידם אישור מזוייף'. פנינו בזמן אמת לוועדה, מן הראוי לציין שהן היועץ המשפטי של הועדה, עו"ד דין ליבנה והן נעמה עשו את המיטב והמירב על מנת להסדיר נושא זה.

"בשלב מסוים עו"ד ליבנה אף הנפיק הודעה רשמית של הועדה שאין בעיה להכניס משקיפים עם אישור לא מקורי, דא עקא שלמרות האישור מועדת הבחירות, הרשו לעצמם המזכירים בקלפיות להתעלם מההנחיה ופועל יוצא הוא שכמות המשקיפים הייתה מזערית ולמעשה גם ספירת הקולות נעשתה כמעט ללא נציגים מטעמנו".

בסיום המכתב כותב בן גביר לשופט: "שורת הצדק ועריכה הבסיסים של מדינת ישראל, מחייבים בדיקה מקיפה, כך אנו עושים בשעות אלה, נבקש מאדוני גם לתת הוראות מתאימות כאמור בדברי כב' השופט רובנשטיין בפרשת בית שמש עלינו להרחיק מן הכיעור, על ידי ביעורו, ונדמה שמכתב זה לא רק נכתב בשם מפלגת יחד, אלא בשם הדמוקרטיה הישראלית כולה".

יצוין כי הצהריים (חמישי), יכנסו אלי ישי ויוני שטבון מסיבת עיתונאים במהלכה יגיבו להפסד המפלגה בבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר