חילופי האשמות

ליצמן מאשים את הליטאים? "ירדנו כי רבים לא הצביעו"

איבוד המנדט השביעי של 'יהדות התורה' גורר חילופי האשמות פנימיים • בעוד ב'דגל התורה' טוענים כי אחוז ההצבעה הגבוה אשם, ח"כ יעקב ליצמן מאשים במרומז את 'דגל' ואומר כי זה "בשל אי הצבעת רבים שהצביעו לנו בעבר" • ב'דגל' יבקשו מינוי שר למפלגה והתפטרותו מהכנסת כדי להביא לכניסת יעקב אשר לכנסת (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: משה גולדשטיין)

חילופי האשמות: במפלגת 'יהדות התורה' מתייחסים באופן אמביוולנטי לתוצאות הבחירות לכנסת ה-20, לאחר ספירת המעטפות הכפולות, כאשר מחד חלה עלייה משמעותית בקולותיהם של הבוחרים בג' אך מנגד זכתה המפלגה ל-6 מנדטים בלבד ובכך ח"כ יעקב אשר נותר מחוץ לספסלי הכנסת.

ההפסד של המנדט השביעי גורם לפתיחת תיבת פנדורה פנימית בתוככי יהדות התורה כאשר הצדדים מאשימים זה את זה בתוצאות העגומות.

הבוקר (חמישי) משגר יו"ר רשימת 'יהדות התורה' ח"כ יעקב ליצמן, מתנועת 'אגודת ישראל', רמז עבה ל'דגל התורה 'ומאשים אותה במה שקרה.

בהודעה שפרסם ליצמן בתגובה לפרסום תוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-20, אומר חבר הכנסת כי "נתוני תוצאות הבחירות מוכיחות עלייה ניכרת של אלפי קולות חדשים לטובתנו. הוקרתי לרבבות המצביעים, אלפי הפעילים והנציגים בשטח שעמלו למטרה החשובה".

"לשמחתי קיבלנו תמיכה גם מערי פריפריה, ומקהלים שמחוץ למעגל הטבעי שלנו, בשל פעילותנו בתחום החברתי, הבריאות, הקירוב ועוד. בתפילה ובתקווה שנידע לפעול לביטול גזירות הממשלה הקודמת ולהגיע להישגים רבים", אומר ליצנן.

ליצמן עוקץ במרומז את התנועה הליטאית על היחס וההתעלמות מקולותיהם של אנשי 'הפלג הירושלמי' ואומר: "יש להצטער על שירדנו במנדט, לאור אחוז הצבעה גבוה, ובשל אי הצבעת רבים שהצביעו לנו בעבר. עלינו לזכור שהערובה לניצחון בבחירות, היא התעלות והגעה לכלל הקולות והקהלים האפשריים".

"יהדות התורה תמשיך לייצג את צרכי הציבור החרדי, באחדות מליאה, תשמור על ערכי העם היהודי ותפעל להוביל מדיניות חברתית לכלל אזרחי ישראל", אומר ליצמן בסיום.

גורמים ב'יהדות התורה' מאשימים כי למרות העלייה במספר הקולות, בזכות הפריפריה והגידול הטבעי, הרי שהמנדט השביעי נותר בחוץ הן בגלל הפלג הירושלמי שברובו הצביע למפלגת 'יחד' והן בגלל חסידות חב"ד וחרים עובדים שלא הצביעו יהדות התורה בניגוד לפעמים הקודמות.

מנגד, ב'דגל התורה' מתגוננים ואומרים כי אחוז ההצבעה הגבוה הוא זה שהותיר את יעקב אשר מחוץ לכנסת. לדבריהם, אם אחוז ההצבעה היה כמו בפעם הקודמת הרי שיעקב אשר היה נכנס לאור הקולות החדשים שהתנועה גייסה למפלגה.

כעת השאלות שנותרו פתוחות הינן האם בדגל התורה יעשו כל מאמץ לשלב את אשר בתפקיד ח"כ בין אם על-ידי לקיחת תפקיד שר לח"כ משה גפני תוך התפטרות מהכנסת או שאולי יעדיפו רוטציה פנימית - דבר שמוכחש על-ידי גורמים רשמיים במפלגה.

אפשרות נוספת הינה שיוותרו על שילובו של אשר בכנסת תוך העובדה שימשיך להיות חלק מהצוות האסטרטגי של התנועה ובמקום זאת ישולב בתפקיד אחר שאיננו מקום בכנסת כדוגמת החינוך העצמאי או עיריית אלעד.

אפשרות נוספת הינה שב'דגל התור'ה יפנו ל'אגודת ישראל' בבקשת רוטציה על המקום השישי כאשר הטענה הינה שלמרות העובדה שלכאורה גרמו להפסד קולות 'הפלג הירושלמי 'הרי שהם בשורה התחתונה השיגו קולות ממאגרים אחרים כדוגמת קולות הפריפריה של 'לב לאחים' שכיסו את הפער שנוצר ולכן מבחינתם הם עמדו ביעד של הבאת מספר הקולות השייכים להם ועל אגודת ישראל לתת את חלקה בקיום ההסכם.

נקודה אפשרית נוספת הינה שתוגש בקשה לח"כ יעקב ליצמן החושק במשרד הבריאות כי יקבל על עצמו להיות שר בפועל (ולא סגן שר במעמד שר) ובתמורה יתפטר מהכנסת מה שיפנה את המקום לאשר.

בסיעה המרכזית כמובן לא ימהרו להיענות לדרישה אך מנגד ב'דגל התורה' מבהירים כי קיימו את חלקם בהסכם הבאת הקולות. "לא ייתכן שהיחס יישאר 4:2 לרעתינו כאשר המציאות מראה שמרבית קולות המפלגה הגיעו בשל פעילות דגל התורה", אומרים גורמים בתנועה.

כך או אחרת באם לא יתאמצו ביהדות התורה להתמודד נכון עם המשבר הפנימי הרי שצפויים סביב איבוד המקום השביעי ויכוחים סוערים וגל האשמות הדדיות.

במקביל בש"ס יאשימו כי אם יהדות התורה היתה צועדת עימם בשיתוף פעולה מהרגע הראשון הרי שהדבר היה גורם לחיזוק כוחן של 2 המפלגות החרדיות וכמובן גם להצלחת המנדט השביעי ואולי אף השמיני של יהדות התורה זאת בעוד ש"ס יכלה לעבור אפילו את מחסום עשרת מנדטים.

"הפגישה באותו יום שישי של אלי ישי במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וניתנת הלגיטימיזציה העקיפה כמו גם העובדה שבהמשך סירבו לגנות במפורש את מפלגתו גרמו לאיבוד הכוח החרדי", טוענים שם, "ההימור שבסופו של יום יהדות התורה תרוויח גם את הח"כ השביעי וגם את מפלגת הלוויין של אלי ישי התברר כמסוכן מידי וכמוטעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר