נסים גיני: החלל הצעיר של מערכות ישראל

בין אלפי החיילים הי"ד שנהרגו במערכות ישראל, מתבלט ניסים גיני, החלל הצעיר ביותר של מערכות ישראל. שנהרג בן 9.5 במלחמת העצמאות בקרב על הרובע היהודי (צבא, מגזין)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
ניסים גיני (ויקפדיה)

בשל גיוס החובה לצה"ל כבר בגיל 18, הרוגים רבים מחיילי צה"ל הי"ד, הם בגיליאים צעירים מאוד, אך אחד מאותם הורגים, היה ממש צעיר - ילד.

ההרוג הוא ניסים גיני, שנהרג במהלך מלחמת העצמאות בקרב על הרובע היהודי בירושלים. והוא נהרג בהיותו בן 9.5 בלבד.
נסים נולד ב-1938, לאביו יצחק ואמו מרים.אביו עלה מטורקיה ואמו עלתה ממרוקו, הוא הבן השלישי מבן 4 ילדיהם של הזוג גיני.

במהלך מלחמת העצמאות, הוא גוייס, כמו ילדים ונערים רבים נוספים, בהם אחותו בת ה-14 ואחיו בן ה-12, ושימש כתצפיתן וכקשר. תפקידו היה להעביר ידיעות בין עמדות הלוחמים ברובע.

ביום ה-27 במאי 1948, לאחר שסיים את משמרתו בתצפיתנות, הוא שב לעמדת השמירה, ולפתע הבחין בתנועה חשודה. נסים הוציא את ראשו ונפגע באורח קשה.

צלף ירה קליע שפגע באקדח שהיה בעמדה, קנה האקדח התפוצץ והרסיסים פגעו בפניו הילדותיות של ניסים, הקליע עצמו נכנס בלחיו ויצא מהעורף.

למחרת, ביום ה-28 במאי, היום בו נפל הרובע היהודי, הוא נפטר מפצעיו. נסים, הוא אחד משמונת ההרוגים, שלוחמי הרובע לא הספיקו לקוברם, ומי שקבר אותם הוא ערבי מקומי.

לאחר שחרור הרובע במלחמת ששת הימים, נתגלו שרידיהם של שמונת החללים, והם הועברו לקבר אחים בהר הזיתים. גם נסים נקבר בקבר האחים, למרות שגופתו זוהתה בוודאות בשל העובדה, שהיה היחיד עם שיני חלב.

כאמור, נסים גיני הוא החלל הצעיר ביותר של מערכות ישראל.

בטקס הדלקת המשואות, בפתח יום העצמאות ה-60, שעמד בסימן ילדי ישראל, הקדישה יו"ר הכנסת דאז דליה איציק, את החלק הראשון בנאומה לזכר גיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר