סבא, סבתא: 7 משפטים שלא כדאי להגיד לנכדים

לסבא וסבתא שמור מקום של כבוד אצל הנכדים והם נהנים מפריבילגיות שההורים לא זוכים להן, כמו תכונת העל לומר בקול רם כל מה שהם חושבים. עם זאת, הנה 7 משפטים שממש לא כדאי להגיד לנכדים (משפחה)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לסבא וסבתא שמור מקום של כבוד אצל הנכדים והם נהנים מפריבילגיות שההורים לא זוכים להן, כמו תכונת העל לומר בקול רם כל מה שהם חושבים.

האם זה טוב תמיד? ממש לא. הנה 7 משפטים שלא כדאי להגיד לנכדים:

1. "אחותך יותר טובה ממך ב [השלימו את החסר]"

נדמה לכם שזו דרך נהדרת להניע את הנכד העקשן להתאמץ יותר, אבל ההשוואה הזו יכולה רק לפגוע ולא תביא לתוצאה הרצויה. הנכדים רוצים שסבא וסבתא יעודדו אותם, ללא שיפוטיות.

2. "אתה הנכד האהוב עליי"

משפט כזה הוא טעות גדולה. גם אם התכוונתם לזה בתור בדיחה חביבה או ניסיתם לעודד את הנכד, צריך להיזהר מאוד מאמירות כאלה ובטח שלא לפזר אותן בלי אבחנה. הנכדים מדברים אחד עם השני, ואתם רוצים שהם יבטחו במילים שלכם. עדיף לבחור בניסוח "אתם כולכם מספר אחד שלי" ולא לתלות את כל האהבה בנכד אחד.

3. "אני זוכרת איך אבא שלך שבר את [השלימו את החסר]"

סבא וסבתא שמספרים סיפורים מצחיקים, מצטיירים כחביבים ונחמדים וזו גם דרך מצוינת לחזק את הקשר עם הנכדים ולחנך אותם לערכים, אך לא על חשבון ההורים שלהם. סיפורים שמתארים תקלות ונזקים שעשה האבא "השלומפר" שלהם עלולים לערער על הסמכות ההורית, במיוחד אצל ילדים בגילאים צעירים.
הימנעו מלחשוף את חולשות הילדים שלך, ליד הילדים שלהם מבלי שאישרו לכם מראש.

4. "אני אוהבת את הלחיים השמנות שלך!"

רק אם הנכד ביקש באופן מפורש ביקורת על המראה החיצוני שלו, יש לכם אישור להתבטא כך. גם אם זה נשמע לכם כמחמאה, עבור הנכד או הנכדה זה יכול להצטייר כעלבון דוקר. במקום זה, החמיאו להם כמה שהם יפים ומתוקים ודאגו להציע להם חטיפים בריאים יותר כשהם קופצים לבקר.

5. "איך זה שאת לא לובשת מה שקניתי לך?"

אם הנכדה שלכם מחונכת היטב, היא תפתח את המתנות שקניתם לה ותודה לכם בנימוס נלהב פחות או יותר (אחרי הכל, זה תלוי במתנה). אך לשאול אותה מדוע היא לא לובשת את המעיל המיוחד שקניתם לה (ומעדיפה דווקא את ז'קט הדהוי שלה), לא יתרום הרבה למערכת היחסים שלכם.
בפעם הבאה, עדיף לברר עם ההורים מה כדאי לקנות או להסתפק בכרטיס מתנה.

6. "מה ההורים שלך אומרים עליי?"

זהו משפט עם כל כך הרבה תשובות, שעלול לדחוק את הילד למשבצת שהוא ממש לא רוצה להיות בה, כ"מתווך" בין המבוגרים. העדיפו להפעיל אינטואיציה ועל הילדים הרעיפו חום ואהבה, בלי להכניס אותם לפוליטיקות הקטנות שיש בכל משפחה.

7. "אתה מקבל ציונים טובים בכיתה?"

אין ספק שאתם רוצים רק בטובת הנכדים, אך מבלי שתשימו לב ניסוח המשפט והדגש על הציונים, עשוי להגביר באופן בלתי מודע את הלחץ שממילא קיים אצלם מצד ההורים והמורים, ואף לגרום לנכדים לשקר לכם כי הם לא רוצים שתראו אותם באור שלילי.
במקום זה, התעניינו מהם השיעורים האהובים עליהם או מי המורה המועדף עליהם, מה שיגרום להם להיפתח ולספר כיצד הם מרגישים כלפי בית הספר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר