שיתוף הפעולה הופך לרשמי

סאטמר מחבקת את הפלג הירושלמי: "עשו קידוש ה'"

לאחר השתמטות חסידי הרב אוירבך בבחירות לכנסת ה-20, הם זוכים לחיבוק מפלג המהר"י בחסידות סאטמר, שמסקר בצעד חריג בביטאון "דער איד" את ההחלטה להחרים את הבחירות בישראל. גורם בחסידות: "שיתוף הפעולה בין סאטמר והפלג מתחת לרדאר מקבל חיזוק משמעותי". בקרוב יגיעו גם תקציבים? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שיתוף הפעולה בין מחנה הרב שמואל אוירבך וחסידות סאטמר נמשך:בצעד נדיר וחריג מסקר הבוקר (חמישי) ביטאון חסידי פלג מהר"י מסאטמר "דער איד" את כינוס הפלג הירושלמי הליטאי כנגד הבחירות שנערכו השבוע לכנסת. לצד תיעוד האירוע מהשבוע שעבר, נכתב בשער העיתון כי "אלפי חרדים ליטאים ממפלגת דגל התורה החרימו את הבחירות".

הביטאון מספר לקוראיו כי "קרוב ל-12 אלף איש השתתפו בכינוס "אז נדברו" בראשות הגאון ר' שמואל אוירבך, שם הושמעו דרשות מחאה וזעקה נגד גזירות הדת שהח"כים החרדים מסייעים לממשלה להעביר רח"ל". העיתון מעניק לסיקור החרם שהכריז הפלג הירושלמי על הבחירות כפולת עמודים בעיתון.

(סריקה)
(סריקה)

לדברי גורמים בכירים בחסידות, "שיתוף הפעולה בין סאטמאר לפלג שעד עתה היה בלתי רשמי, מקבל עתה חיזוק משמעותי. עד עתה הכל התנהל מתחת לראדר". הגורם מציין כי במגעים בין הפלג וחסידות סאטמר מעורב הגאון רבי יצחק שטרן, מראשי ישיבת סאטמאר בניו יורק הנמצא בקשרים מצויינים עם מקורבי הרב אוירבך.

הקשר בין הרב אוירבך וחסידות סאטמר החל לפני כשנתיים, כאשר מקורבי הרב אוירבך פנו לסאטמאר בכדי לקבל עזרה כספית ומוראלית בתקופת המאבק הירושלמי למען אי התייצבות. שיא שיתוף הפעולה היה כשהאדמו"ר מהר"י מסאטמאר הגיע לביקור מיוחד בבית הרב אוירבאך לפני כשנתיים.

כינוס 'הפלג' בערב הבחירות (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

לדברי גורמים בחסידות, לפני הבחירות האחרונות ישב הרב שטרן בשליחות האדמו"ר מסאטמר עם רבני ועסקני "בני תורה" וביקש מהם להימנע בבחירות ולא להצביע למפלגה כזו או אחרת שממילא נוגדת את השקפת עולמם. לטענתם, הגר"ש אוירבאך נקט בעמדה זו תיכף בתחילת הדרך, אולם עסקנים בפלג ניהלו דיאלוגים עם מפלגות אחרות. הגורמים מציינים בסיפוק כי "עכשיו כבר ניתן לומר שאלפי חסידי הפלג נמנעו בבחירות האחרונות וע"י זה קידשו שם שמים".

מ"בני תורה" נמסר: "למרות הנסיון הציני של חסידות סאטמר לגרור את תנועת בני תורה למקום של אי הכרה במדינה כשיטתם, תנועת בני תורה לא השתתפה באופן פעיל בבחירות לכנסת ה-20 עקב הכרעתו הברורה של מרן ראש הישיבה כי אין לתנועה בית שמייצג את ההשקפה הצרופה".

"תנועת בני תורה אינה פוסלת את ההליכה לבחירות, וממשיכה את מסורת הדורות כפי שהורו מקדמת דנן מרן החזו״א הרב שך והגרי״ש אלישיב זצ״ל שנטלו חלק בבחירות".

שער העיתון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר