יומיים אחרי הניצחון: אובמה התקשר ובירך את נתניהו

יומיים אחרי ניצחונו של בנימין נתניהו בבחירות בישראל שוחח עמו נשיא ארה"ב ברק אובמה עם נתניהו, בירך אותו והבהיר כי הוא מחוייב להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(whitehouse/flickr)

יומיים אחר ניצחונו של בנימין נתניהו בבחירות לכנסת ה-20, התקשר הלילה (חמישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה אל נתניהו ובירך אותו על ניצחונו. אובמה הבהיר כי ארה"ב מחוייבת לפתרון שתי המדינות לשני עמים במסגרתו תקום מדינה פלסטינית ריבונית".

בהמשך השיחה שוחחו נתניהו ואובמה על החשיבות שבשיתוף הפעולה הצבאי וביטחוני והמודיעיני בין ישראל וארצות הברית. אובמה התייחס גם להסכם המתגבש עם איראן ואמר לנתניהו כי ההסכם יבטיח שתכנית הגרעין של איראן תהיה למטרות שלום בלבד.

בראיון שהעניק מוקדם יותר לכתבת הפוליטית הבכירה של רשת NBC אנדרה מיטשל אמר נתניהו כי "אין לארצות הברית בת-ברית טובה יותר מישראל, ולהפך. יש כל כך הרבה נושאים שעלינו לעבוד עליהם עם הממשל האמריקני".

נתניהו דחה את הביקורת על דבריו בנוגע להצבעה המסיבית של המגזר הערבי בבחירות ואמר כי הוא אינו גזען. בנוסף, נתניהו, על פי מיטשל, חזר בו בראיון מההצהרה שנתן לפני הבחירות כי הוא מתנגד למדינה פלסטינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר