בעקבות הפילוג הליטאי?

דרמה ב'חברון': הגר"ש פלאי עוזב את הישיבה

משגיח ישיבת 'חברון גבעת מרדכי', הגאון רבי שלמה פלאי, עזב במפתיע את הישיבה. טרם ברור האם העזיבה קשורה למחלוקת בציבור הליטאי. הגר"ש פלאי: "יצאתי לחופשה". ערב הבחירות, שרף המשגיח את החוברת של מפלגת בני תורה ברחבת הישיבה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי שלמה פלאי שורף את חוברת "הפלג" ערב הבחירות (צילום: באדיבות המצלם)

דרמה בישיבת חברון בגבעת מרדכי: משגיח הישיבה, הגאון רבי שלמה פלאי, עזב את הישיבה. בישיבה חלוקות הדעות באשר לסיבת הפרישה ועדיין לא ברור האם מדובר בפרישה זמנית או בפרישה קבועה, והאם יש קשר למחלוקות בציבור הליטאי.

כזכור לפני כשבוע, ערב הבחירות לכנסת ה-20, בצעד מאוד מפתיע, שרף המשגיח את החוברת של מפלגת בני תורה "נקדש את שמך בעולם" ברחבת הישיבה, בכדי להדגיש את דעתו הנחרצת נגד הפלג הירושלמי.

המשגיח מחה נמרצות בבחורים שהשתתפו בכנס הפלג בארנה יומיים לפני הבחירות. חלק מבחורי הישיבה סבורים שיש קשר בין הפרישה לפילוג הליטאי שמתבטא גם בתוך הישיבה.

תלמיד מהישיבה עמו שוחחנו הסביר כי לדעתו "אין קשר לפילוג. נכון שהנושא מאוד מאוד כואב לו ובפורים כאשר הרב קפלן תקף את העיתונים שמכתירים את גדולי הדור הדבר כאב לו כי הוא ראה בכך אמירה נגד ההנהגה, אבל הפרישה כרגע היא לדעתי בגלל עומס גדול שהיה מונח על כתפיו כל השנים".

לדבריו, "תפקידו כמשגיח היה בין היתר סידור חדרים ומאבקים עם בחורים, דבר קשה מאוד, ולכן המשגיח זקוק לחופש".

הרב פלאי עצמו הגיב לפרישה ואמר כי "עזבתי לחצי שנה בישיבה קטנה. אני ממשיך". על השאלה האם יש קשר לפילוג הליטאי אמר: "אין קשר. יצאתי לחופשה לחצי שנה מישיבת חברון".

עם זאת, המשגיח הודה כי זו הפעם הראשונה בה הוא יוצא לחופשה כזו, כאשר תזמון הפרישה בהחלט מעלה שאלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר