כולם רוצים את ועדת הכספים

מרכיבים ממשלה: הנשיא ריבלין יחל בסבב פגישות

נציגי כל הסיעות שנבחרו לכנסת ה-20 יגיעו היום ומחר לסבב התייעצויות אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין שצפוי להטיל את על רה"מ בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה • מספר מחלוקות ניטשות בין המפלגות השונות על תיק הביטחון, תיק החוץ וראשות ועדת הכספים אותה דורשים בשלוש מפלגות עבור חבריהן (חדשות, פוליטי)

הנשיא ריבלין עם רה"מ נתניהו (צילום ארכיון: Haim Zach/GPO)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: נציגי כל הסיעות שנבחרו לכנסת ה-20 יגיעו החל מהיום (ראשון) ומחר לסבב התייעצויות אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין, שיחליט על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

תחילה יפגוש הנשיא את סיעת 'הליכוד' שהוזמנה לשעה 10:00 בבוקר. לאחר מכן יגיעו נציגי 'המחנה הציוני', חברי הכנסת איתן כבל, איציק שמולי, עומר בר לב, איילת נחמיאס-ורבין ואייל בן ראובן.

אחרי יגיעו נציגי 'הרשימה המשותפת', בשעה 6:00 יגיעו נציגי סיעת 'הבית היהודי' ולאחריהם נציגי ש"ס ו'יהדות התורה'.

מחר יימשך סבב ההתייעצויות אצל הנשיא ריבלין. הראשונים שיגיעו יהיו נציגי סיעת 'יש עתיד', ואחריהם נציגי הסיעות 'כולנו', 'ישראל ביתנו' ו'מרצ'.

לאחר סבב ההתייעצויות צפוי הנשיא ריבלין לזמן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה כאשר לרשותו יעמדו 28 ימים. בסמכות הנשא ריבלין לתת לו 14 יום נוספים.

ריבלין ביקש מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן לאפשר את תחיל ההתייעצויות עוד בטרם הוגשו התוצאות הרשמיות כדי לקצר את הליך הרכבת הממשלה בהקדם.

מיד לאחר מכן יחל באופן רשמי המשא ומתן הקואליציוני, במסגרתו צפויים מספר מחלוקות עיקריות.

המחלקות הראשונה היא על תיק הביטחון, אותו מתעקש לקבל יו"ר 'ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כאשר נתניהו חפץ להשאיר את התיק בידי בוגי יעלון. מנגד, יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט חושק גם הוא בתפקיד אך צפוי להתעקש על תיק החוץ בו חפץ יובל שטייניץ מ'הליכוד'.

מחלוקת נופת צפויה סביב ראשות ועדת הכספים. ב'יהדות התורה' מייעדים את התפקיד לח"כ משה גפני שנחל הצלחה בראשות הוועדה, אך מנגד יו"ר 'כולנו' משה כחלון הדורש לעצמו את תיק האוצר דורש לקבל את הועדה לאחד מאנשי מפלגתו כדי להחזיק בציר כלכלי משמעותי. בנוסף, במפלגת 'הבית היהודי' צפויים לדרוש גם הם את התפקיד בו החזיקו בממשלה היוצאת.

מחלוקת נוספת נוגעת למספר השרים. בליכוד מעוניינים להעלות את מספר השרים ל-22 ואילו ליברמן ויו"ר ש"ס אריה דרעי מתנגדים לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר