אובמה על דברי נתניהו: "חושש משחיקת הדמוקרטיה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס בראיון לתוצאות הבחירות בישראל ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. והוסיף כי ארה"ב תבחון מחדש את המצב באזור (חדשות, בעולם)

(מרים אלסטר - פלאש90)

קרע: המתיחות בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לראש הממשלה בנימין נתניהו מחריפה. בראיון שהעניק אמש (שבת) ל"האפינגטון פוסט", תקף אובמה בחריפות את נתניהו, על רקע תוצאות הבחירות, זאת לאחר שביום חמישי הוא התקשר לברך את נתניהו.

אובמה התייחס לאמירות של נתניהו ביום הבחירות, על נהירת המצביעים הערבים לקלפי ואמר: "רטוריקה שכזו מנוגדת לדבר הטוב ביותר במסורת של ישראל. למרות שישראל נוסדה כבית יהודי היסטורי, הדמוקרטיה הישראלית הבטיחה לכל אחד במדינה יחס שווה והוגן. וזה מה שטוב בדמוקרטיה הישראלית. אם זה יאבד, לא זו בלבד שזה יעניק תחמושת לאלה שאינם מאמינים במדינה יהודית, אלא ישחוק גם את ערך הדמוקרטיה במדינה"

אובמה התייחס גם להצהרתו של נתניהו כי יתנגד להקמת מדינה פלסטינית ואמר: "אנחנו מאמינים לו שזה לא יקרה במהלך כהונתו כראש ממשלה, ולכן עלינו לבחון אילו אפשרויות אחרות זמינות כדי להבטיח שלא נראה מצב כאוטי באזור".

הוא סירב לאשר את הפרסומים בשבוע שעבר, לפיהן ארה"ב תשקול להסיר את הוטו במועצת הביטחון של האו"ם נגד הקמת מדינה פלסטינית. וסיפר כי בשיחתו עם נתניהו אמר לו כי "פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל לטווח הארוך אם אתה רוצה לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית. אמרתי לו שלאור דבריו לפני הבחירות יהיה קשה למצוא דרך במקום שבו אנשים באמת מאמינים שמשא ומתן איננו אפשרי", סיפר הנשיא.

יחד עם זאת הבהיר אובמה כי שיתוף הפעולה עם ישראל ימשך, אך הוסיף כי "מנקודת המבט האמריקנית לא ניתן להמשיך עוד בסטטוס קוו של הרחבת הבנייה בהתנחלויות. זה לא מתכון ליציבות באזור".

בנושא הגרעין האיראני אמר אובמה, כי לדעתו תוצאות הבחירות בישראל לא ישפיעו על המשא ומתן, והבהיר כי האיראנים "עדיין לא עשו את הוויתורים הדרושים כדי להשלים עסקה, אך הם פועלים בנושא ולכן יש סיכוי". הוא הוסיף, "בגלל ההערות האנטישמיות של ההנהגה האירנית, אני מתעקש עוד מתחילת כהונתי שלאירן לא יהיה נשק גרעיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר