סובלים מסוכרת? אתם צריכים ללמוד

איילה ואיתן קרעו את השמים בתפילות, בנם, שימי, זה שהיה כל עולמם, שכב מולם מוטל על מיטת בית החולים. הרופא בפרצוף מבשר רעות אמר ביבושת: 'בנכם חולה סוכרת' (ינר)

יערית אלבז | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

איילה לא תשכח את אותה שיחת טלפון שקיבלה ממנהל בית הספר, אותה שיחה מבוהלת ששינה את חייה. "שימי שלך איבד את ההכרה אנחנו בדרך למיון תלכי לשם" היא יצאה בסערת נפש ממקום עבודתה דוהרת לעבר בית החולים. את "הדקות האפלות" כך היא מכנה אותם . אותם דקות שרק קיוותה ששימי שלה בחיים ושלא מסתירים ממנה, רק קיוותה שהוא רק נושם .

לאיילה ואיתן בן יחיד, אותו הם קיבלו במתנה אחרי תפילות ותקוות גדולות. שימי, כל עולמם.

הם עמדו סביב מיטת בנם יחידם ביחידה לטיפול נמרץ. בנם היחיד מחוסר ההכרה מונשם.

הרופא הודיע להם: זהו אחד ממקרי "סוכרת נעורים" הקשים ביותר שנתקלתי בהם עד כה.

איילה לא הבינה מה כוונתו, הוא היה בסדר עד עכשיו, מה פתאום עכשיו סוכרת, הוא בסה"כ בן חמש וחצי, סוכרת זה לא רק למבוגרים? לבנך יש סוכרת נעורים, הלם בה הרופא שוב. סוכרת מסוג זה הינה מחלה אוטואימונית כרונית, שלא ניתן לרפאה אלא רק לחיות איתה בשלום ובידידות.

"ברוכה הבאה לעולם המדע.. "

היא לא הבינה מה המשמעויות ורק שאלה "הוא יחיה?" הרופא השיב לה כי אם היה מגיע באיחור של חמש דקות כבר לא היה בן החיים. הוא הגיע במצב של "קטואציטוזיס" חמור מאד. "חמצת" - זהו מצב מסוכן שיכול לגרום לקריסת מערכות או למוות מוחי, אבל הבן שלך ניצל. תודי לה' ותתחילי ללמוד איך מזריקים אינסולין , מהם יחסי הכמויות וספירת הפחמימות בהתאם. בימים הקרובים את הולכת להיות הרופאה של בנך.

איילה שלא ידעה "מחט" מהי, בבדיקת דם שהייתה מתבקשת לעשות היתה מתעלפת. הייתכן כי היא תזריק לבנה? היא העיפה מבט לעבר בעלה, בודקת אם הוא נותר בחיים אחרי הטלת הפצצה. והבינה מהר מאד כי בשלב הזה היא אמורה להיות רופאה ופסיכולוגית בו זמנית, היא גם לא שיערה שעובדת סוציאלית, הוא עוד תואר שמיד יוצמד אליה ביושר, כאשר כל בני המשפחה הענפה ישמעו את הבשורה.

איילה החליטה שהיא לא נשאבת לשם , מישהו חייב להיות החזק שבחבורה על אף, שבחיי היומיום היא משתדלת להיות בין לבין , היא הבינה שהפעם חייב הקצנה.. היא תהיה מובילה.

היא בקשה מהאחות ללמד אותה איך מזריקים, ומה עליה לעשות, קראה ולמדה וקוששה כל מידע אפשרי , כל רופא שמגיע מיד סר למיטתו של שימי לחזות בנס שארע. איך הילדון הקטן שלה, שעד לפני כמה שעות היה מחוסר הכרה במצב נדיר של "חמצת" מתאושש ומגיב לסביבה.

"דעי לך שזה נדיר להתאושש אחרי יום ממצב כזה, הוא כנראה לא יוכל ללכת בזמן הקרוב הרגליים שלא לא מגיבות בינתיים, אבל העיקר שהוא חי".

איילה שהחליטה שהיא החזקה בחבורה, אמרה לרופא "הוא ילך , הוא עוד ילמד את כולם מה טיבה של סוכרת נעורים." הרופא חייך אהב את הנחישות לדעת ואת האמונה שהכל לטובה. ואמר לה מקווה בשבילך, רק כדאי שתדאגי גם לבעלך כי הוא נראה לי שבור לחלוטין..

איילה החליפה כובעים בצורה מדהימה רופאה ופסיכולוגית, אך יותר מכל הבינה כי היא חייבת ללמוד ולדעת כמה שיותר, ככל שהיא תדע יותר היא תוכל להתמודד טוב יותר...ידע הוא התרופה לסוכרת .

שיטת האיזון הטובה ביותר בסוכרת היא ללמוד את המחלה, להתאמן וליישם בהתאם, איזונים ובלמים ושנקודת האיזון היא בין הגבוהים לנמוכים, שתיהם מהווים קצוות סיכון , ככל שרוכשים כלים טיפוליים וידע על מנת לטפל נכון בסוכרת. ניתן יהיה להכיר את ההיבטים הנפשיים והטכניים שהיא טומנת בחובה על מנת לחיות איתה נכון. הסוכרת דורשת טיפול רב מערכתי, היא נוגעת במשפחה כולה, בילד ובסביבה היומיומית שלו, הידע שילד סוכרתי צריך לרכוש הוא רב מדי.

מחקרים מראים כי ילדים הסובלים מסוכרת ומצויים בסביבה יודעת ותומכת, מאוזנים יותר ומגיעים פחות למצבי סיכון.

מטפל ומלווה בסוכרת, נותן מענה טיפולי נרחב ומערכתי המשלב בתוכו ידע וכלים נפלאים, על מנת לעזור ולסייע לילדים ובני משפחתם הזקוקים לסיוע והכוונה בתחום הבריאותי. על מנת להגיע לנקודת איזון טובה, סביבה תומכת ומסייעת בשמירה על סוכרת מאוזנת ומניעת סיבוכים עתידיים.

>>רוצים לדעת עוד? בואו ללמוד הנחיית הורים לסוכרת נעורים במרכז י.נ.ר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר