בעקבות הדחת הנשיא: יהודי תימן חוששים מגל המהומות במדינה

בעקבות גל המהומות בתימן והדחת הנשיא, היהודים שעוד נותרו במדינה חוששים לחייהם. ארה"ב הוציאה את אנשיה מתימן, ומועצת הביטחון של האו"ם תדון היום בנושא (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(Moshe Shai/FLASH90)

חשש בקהילה היהודית בתימן, המונה יהודים בודדים, בעקבות המהומות המתרחשות בימים האחרונים שבשיאן הודח הנשיא המכהן, עבד רבו מנסור האדי. למרות המהומות, לפי שעה אין בכוונת היהודים לעזוב את המדינה כפי עשו רבים קודם לכן.

חילופי האש התנהלו לאורך כל השבת בעיר עדן שבדרום תימן, בין נאמני הנשיא המודח לבין המיליציה החותית. האירועים הללו הם ציון דרך נוסף בכאוס הפוליטי והביטחוני השורר בתימן מאז ההשתלטות על הבירה צנעה בחודש ינואר.

הנשיא המודח, קרא לעמו ולעולם להיאבק במעורבות האיראנית בתימן, בשל הכאוס והפילוג ששוררים במדינה. לדבריו, המורדים השיעים-חוטים מייבאים לארצו את האידיאולוגיה של המשטר באיראן ובכך ממיטים עליה חורבן.

במקביל, ארצות הברית אישרה הבוקר (ראשון), כי היא מפנה מתימן את אנשי הסגל שלה, בהם כמאה אנשי הכוחות המיוחדים, מחשש להידרדרות נוספת במצב הביטחוני במדינה.

בממשל האמריקני הודיעו כי הם מצטרפים לתמיכתן של חברות נוספות במועצת הביטחון של האו"ם במאבקו של הנשיא התימני המודח עבד רבו מנסור האדי במורדים החות'ים במדינה.

מועצת הביטחון של האו"ם, תתכנס במהלך היום על מנת לדון במצב השורר בתימן. במקביל היא קראה להתערבות דחופה של האו"ם במתרחש במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר