הקרב על ועדת הכספים: גפני לבד בחזית, בנתיים

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הצהיר כי בלי ועדת הכספים לא תהיה קואליציה, אך נכון לעכשיו הוא ניצב לבדו בקרב על הוועדה ללא חבריו מאגודת ישראל ותנועת ש"ס (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

יו"ר תנועת 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הצהיר הבוקר (ראשון) כי ללא תפקיד יו"ר וועדת הכספים לא תהיה קואליציה כשהוא מאיים בכך שנציגי המפלגות החרדיות יפסלו את הישיבה בממשלה בראשות נתניהו ללא הבטחה לתפקיד הנכסף אותו מילא גפני בשנים האחרונות בהצלחה יתירה.

הבעיה בפניה ניצב גפני כעת הינו דרישתו החד משמעית של יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון הדורש את התפקיד למפלגתו זאת בנוסף למשרד האוצר ולמנהל מקרקעי ישראל.

אלא שבעוד גפני מצהיר מפורשות כי הכניסה לקואליציה תלוייה בקבלת וועדת הכספים הרי שדווקא מצד עמיתיו למפלגות החרדיות נרשם "שקט תעשייתי" מוזר ועד עתה אף אחד מהחברים לא יצא להיחלץ להגנתו של גפני שאגב פעל מצידו בלויאליות הפוכה וגינה את דרישתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לפסול את מתן תיק הפנים ליו"ר ש"ס אריה דרעי בשל היותו עבריין מורשע.

מתברר כי מאחורי השתיקה עומדת ככל הנראה אסטרטגיה הן באגודת ישראל והן בש"ס שלא לצאת מגידרם לטובת דגל התורה עליהם שורר כעס מסויים במסדרונות המפלגות החרדיות.

לא בכדי בחרו דרעי וליצמן להיפגש לא מעט בימים האחרונים כשבהמשך לכך אף הגיע דרעי לבשר על התקדמות המהלכים הקואליציונים בבית כ"ק מרן האדמו"ר מגור ובבית כ"ק האדמו"ר מצאנז חברי מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל. אל הבית ברחוב חזון איש 5 בבני ברק דרעי עדיין לא הגיע.

הכעס ב'אגודת ישראל' נמוך יחסית והינו בעיקר בשל העובדה שלטענת גורמים בכירים במפלגה בתנהגותה של דגל התורה כלפי הפלג הירושלמי גרמה לאיבוד המנדט השביעי. "מילא היו שותקים לאחר שאיבדו זאת לעצמם במו ידיהם אבל מכיוון שכעת אנחנו שומעים קולות לתיקון החלוקה של 4-2 ולרמזים עבים על שינויי הכוחות וקיום רוטציה, הרי שהדבר מכעיס ומקומם. לא ייתכן שאחרי שעשו נזק לעצמם בידיים יבואו אלינו בבקשה לתקן זאת", אומרים גורמים באגודת ישראל.

כינוס ועדת השמונה, היום (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

במקביל בש"ס שורר כעס מזה זמן רב על הגיבוי העקיף והסמוי שניתן לתנועתו של אלי ישי בכך שהתקבל יממה לפני פרישתו והכרזתו על המפלגה החדשה בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן (שייאמר שוב כי לדברי בני הבית לא היה לה כל קשר לתמיכה בתנועה החדשה).

בש"ס גם לא שוכחים את החדירה של דגל לטריטוריה שלהם, לקולות הפריפריה והציבור המסורתי וכמובן שלא את דברי גפני בהקלטה על המהפיכה בבתי הסוהר אותה עשה משה גפני.

"לכן אין זה פלא שלא מתגייסים לסייע לו", אומר ל"כיכר השבת" גורם פוליטי שמקווה כי הדברים ישתנו, "אנחנו חייבים חזית חרדית מאוחדת ולכולם חשוב שגפני יכהן בתפקיד ולכן אני מאמין שבסופו של דבר תמצא הנוסחה וכולם יתגייסו לסייע לו".

"אולי יתנו לו להזיע אבל בסוף יעזרו לו", מעריך הגורם.

הגורם גם אינו פוסל שבתוככי 'דגל התורה' קיימים אינטרסים שונים לפיהם עדיף לקבל תפקיד סגן שר ולאחר אישורו של החוק הנורבגי לגרום להתפטרותו מהכנסת ובכך להכניס ב"מכה אחת" את יעקב אשר והרב אליעזר סורוצקין המזוהים עם הממסד ועם הגוורדיה בחזו"א 5.

יודגש כי הערכה היא כי בסופו של דבר יתגייסו כולם לטובת גפני כי הם מבינים שהכעס לא היה אמור להיות מופנה כלפיו, אך לא לטובת יעקב אשר.

בתוך כך בשעה זו מתכנסת בחדר הישיבות של יהדות התורה בכנסת ועדת השמונה של אגודת ישראל, כאשר אתץחבר הוועדה ראובן ברייש נציג חסידות בעלזא שנמצא בחו"ל, מחליף מיכל הלברשטט, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם החסידות, ואת חבר הוועדה שמעלקה הלפרט, נציג חסידות ויז'ניץ שמעד הבוקר ואושפז בבית החולים מחליף נציג החסידות יענקי טסלר.

חברי הוועדה דנים בהמלצת הסיעה לנשיא ראובן ריבלין שיטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר