מייקל אורן: דברי אובמה פוגעים במעמדה של ישראל בעולם

הח"כ המיועד ושגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן תוקף את דברי נשיא ארה"ב לפיהם הוא חושש לדמוקרטיה בישראל: "לא ידענו ולו יום אחד של שלטון לא דמוקרטי" (פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מייקל אורן (Miriam Alster/FLASH90)

הח"כ המיועד מייקל אורן שנבחר לכנסת מטעם רשימת "כולנו" וכיהן בעבר כשגריר ישראל בארצות הברית, הגדיר היום (ראשון) את דבריו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפיהם הוא חושש משחיקת הדמוקרטיה בישראל כ"פגיעה אסטרטגית במעמדה של ישראל בעולם".

אורן הוסיף ואמר כי "הערכים הדמוקרטיים המשותפים לנו ולארה"ב, מהווים את עמוד התווך ביחסים בין המדינות, ועל כן אמירתו של אובמה מהווה פגיעה אסטרטגית קשה". הוא הצהיר כי "'כולנו' תהיה הגורם שימשיך ויילחם למען ערכי הדמוקרטיה הישראלית, ולא רק בגלל אמירותיו של נשיא ארה"ב, אלא כי זהו הדבר שיש לעשותו".

לדבריו, "במקום לעסוק בהתבטאויות פוגעניות, על ארה"ב וישראל להתרכז שוב בשיקום היחסים, ובהבנה כי כפי שארה"ב היא נכס אסטרטגי לישראל, כך גם ישראל חיונית לארה"ב, ואין לה תחליף כידידתה הגדולה במזרח התיכון".

"ישראל, כדמוקרטיה יציבה היחידה במזרח התיכון, היא בין המדינות הבודדות בעולם שלא ידעה ולו יום אחד של שלטון לא דמוקרטי. המדינה היחידה במזרח התיכון שכל אזרחיה יכולים להצביע באין מפריע, גם עבור מפלגות שאינן מכירות בזכות קיומה של המדינה".

אורן הוסיף: "ממשלת ישראל החדשה שתקום מוכרחה, ללא דיחוי, לפעול באופן אקטיבי לשיקום היחסים עם ארה"ב, לחזק את שיתוף הפעולה הצבאי המודיעיני והדיפלומטי, לטובת המשך הידידות האסטרטגית החיונית כל כך לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר