בעוד שלושה חודשים:

'טסלה' תחל למכור מכוניות המאפשרות נסיעה 'בלי ידיים'

אלון מאסק הודיע כי בתוך כשלושה חודשים חברת טסלה תחל להציע מכוניות המאפשרות לנהגים לנהוג ללא שיניחו את ידיהם על ההגה במהלך נסיעה בכביש בין עירוני (חדשות, רכב)

הרכבים החשמליים של טסלה (צילום: יח"צ)

לנהוג ללא ידיים: מנכ"ל יצרנית רכבי היוקרה החשמליים "טסלה", אלון מאסק, הודיע אמש (שבת) כי בתוך כשלושה חודשים חברת טסלה תחל להציע מכוניות המאפשרות לנהגים לנהוג ללא שיניחו את ידיהם על ההגה במהלך נסיעה בין עירונית. למרות זאת, התוכנה החדשה של טסלה מחייבת את הנהגים בתשומת לב רבה שתוודא שהכל פועל כשורה.

על פי מאסק, החברה תציע את הפיצ'ר החדש לא רק ברכבים החדשים של החברה, אלא כל רכבי החברה מסדרת S יזכו לקבל עדכון תכנה שיוסיף להם את אפשרות הנהיגה ללא ידיים על ההגה בכבישים המהירים.

הפיצ'ר החדש של טסלה פועל בעיקר על ידי תכנון נסיעה, כשהוא משלב את תוואי הכביש המתקבל על ידי מפות טופוגרפיות מדויקות יחד עם חיישנים שונים שנמצאים ברכב ללא קשר למערכת הנהיגה החצי אוטונומית. כך שמחשב הדרך יוכל לקבל פרטים מלאים אודות הדרך אותו גומע הרכב.

המערכת החדשה גם תסייע לבעלי הרכבים לדעת באופן מדויק יותר מתי סוללת הרכב (החשמלי במלואו) הולכת לאזול, כך שיוכל להתכונן לכך מבעוד מועד. המערכת תיקח בחשבון גם את תנאי הנסיעה והכבישים אותם מבקש הנהג לעבור, את עדכון המערכת יקבלו הנהגים באופן אוטומטי לרכבם באמצעות מודם מיוחד שהותקן לצורך כך ברכבי היוקרה.

חברת טסלה איננה היחידה שמציעה רכבים חצי אוטונומיים שמאפשרים נהיגה ללא ידיים. מדובר בטכנולוגיה פשוטה למדי שיישומה מתעכב בעיקר בעקבות בעיות בירוקרטיות ורגולטוריות שונות. למרות זאת, בשנה הקרובה ישיקו מספר יצרניות כלי רכב יוקרתיים מערכות נהיגה חצי אוטונומיות דומות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר