בחירות 2015

61 ח"כים המליצו: נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה

61 חברי כנסת המליצו לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה החדשה • סיעות הליכוד, הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה וכולנו המליצו על נתניהו • סיעת 'יש עתיד' סירבה להמליץ על אחד המועמדים • הנשיא ריבלין: "שיקול הדעת שלי מיצה את עצמו" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flsah90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: 61 חברי כנסת, מסיעות הליכוד, הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה וכולנו, המליצו לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה ה-34 על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעקבות כך, הודיע הבוקר הנשיא ריבלין כי "שיקול הדעת שלי מיצה את עצמו. 61 חברי כנסת המליצו על נתניהו להרכבת הממשלה".

את בוקר ההתייעצויות השני פתח הנשיא ריבלין עם נציגי 'יש עתיד'. יו"ר 'המפלגה' יאיר לפיד השוהה בחופשה פרטית בצרפת, שלח לנשיא את חברי הכנסת מאיר כהן ויעל גרמן והח"כ לשעבר דב ליפמן.

בפתח הפגישה אמר הנשיא ריבלין: "אנו מקיימים את ההתיעצויות מהר ככל האפשר כדי לראות אפשרות להביא לסיום, את מצב ממשלת המעבר ולהקמת ממשלה מתפקדת שתוכל לשמש שליחת ציבור לכל מדינת ישראל. לצורך כך החוק מחייב התייעצויות, לפני שאני מטיל את המשימה על אחד מחברי הכנסת. בחרנו לעשות זאת מהר ככל האפשר".

ח"כ גרמן אמרה לריבלין: "כבוד רב לנו להיות כאן. פנינו לאופוזיציה ומשם אנחנו נשרת את קהל הבוחרים שלנו וכל ציבור הבוחרים".

גם לאחר התעקשות ריבלין, סיעת 'יש עתיד' סירבה להמליץ על מועמד לראשות הממשלה, גם לא על יצחק (בוז'י) הרצוג.

במהלך השיחות עם ריבלין רמזו אנשי 'יש עתיד' כי קיבלו פניות להצטרפות לממשלה אך דחו אותם מאחר ולדעתם מדובר בצעד שנועד לכופף את השותפות הטבעיות של ממשלת נתניהו.

אחרי 'יש עתיד' הגיע יו"ר 'כולנו' משה כחלון והמליץ על נתניהו לתפקיד ראש הממשלה. "הקמנו את התנועה הזאת כתנועה חברתית,, אמר כחלון לריבלין, "במהלך כל הקמפיין אמרו לנו 'אתם לא מבינים שמאל ימין', אמרנו, חבר'ה האדם הוא במרכז. יכול לגור בתל אביב, ראש פינה בכפר בגליל או בפזורה בנגב".

"אנחנו מדברים על האדם במרכז ולכן אני מאוד מתחבר לדברים שלך על איחוד העם. אני חושב שעברנו מערכת בחירות מאוד ייצרית בצורה שאני לא זוכר בוותק ובפוליטיקה. ואני לא זוכר תקופה כזאת הרבה שנים ואני שמח שלקחת את איחוד העם כמטרה נעלה", הוסיף כחלון.

כאמור, לאחר המלצת סיעת 'כולנו', הודיע הנשיא ריבלין כי "61 חברי כנסת המליצו על נתניהו להרכבת הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר