מחקר: משקאות דיאט מוגזים גורמים לעלייה במשקל

התחלתם דיאטה וכל מה שמעסיק אתכם זה מוצרים עם כמה שפחות קלוריות? כדאי שתדעו: משקה דיאט מוגז אינו הרע במיעוטו ואף עשוי להוסיף שומנים מיותרים בבטן, קובע מחקר (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מסוכן יותר משחשבתם (צילום: shutterstock)

מתחשק לכם לשתות משהו מתוק, אבל אתם חוששים מהקלוריות, אז החלטתם להסתפק במשקה דיאט מוגז ובטוחים שבחרתם ברע במיעוטו. כדאי שתדעו: משקה דיאט עשוי לגרום להגדלת אחוזי השומן בבטן, ככל שמתבגרים - כך לפי מחקר שנערך לאחרונה על ידי האגודה האמריקנית לגריאטריה.

החוקרים בדקו 749 מבוגרים בני 65 ומעלה, ומצאו כי במהלך 10 שנים, אלה ששתו משקה דיאט מוגז באופן יומי, הגדילו את היקף המותניים שלהם פי שניים מכאלה ששתו משקה מוגז שאינו דיאטטי.

מלבד המראה החיצוני המעיק, שומן בבטן נקשר ישירות ללחץ דם גבוה, סוכרת, מחלות לב וכלי דם, בעיות בתפקוד הכליות, סרטן, דיכאון וירידה בתפקוד הקוגניטיבי. ככל שמתבגרים, השומן אינו מתרכז רק במותניים, אלא הופך לשומן בטני מסוכן, כיוון שהוא מתקרב לאברים חשובים כמו הכבד, הלבלב והמעיים.

איך כל זה קשור למשקאות דיאט מוגזים? הסיבה לשומן הבטני נעוצה ככל הנראה בחומצה הזרחתית - הנמצאת במשקאות אלה, אומרת שרון פאולר, אחת מחברי המחקר ומומחית ברפואה ואפידמיולוגיה באוניברסיטת טקסס בסן אנטוניו.

אמנם במשקאות מוגזים רגילים ובמשקאות דיאט מוגזים קיימת כמות זהה של חומצה זרחתית, אך אנשים נוטים לשתות יותר משקאות עם תווית "דיאט", כיוון שהם מופחתי קלוריות, מה שמוביל להנחה השגויה שמשקאות מוגזים דיאטטיים "בריאים יותר".

פאולר מציינת כי למרות שבמשקאות דיאט מוגזים אין כמויות סוכר מזיקות כמו במשקאות הרגילים, אך החומצה הזרחתית נקשרת לרשימה הולכת וגדלה של בעיות בריאותיות.

לדברי פאולר, שתייה מוגזמת של משקאות אלה רק כי הם דיאט, פוגעת באיזון העדין של אברי הבטן ומציעה להוציא לחלוטין מהתפריט משקאות מוגזים, ולהסתפק בשתייה מתוקה כמו קפה, תה, מיצי פירות טבעיים ומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר