הקרע מחריף

ארה"ב לא תגן על ישראל במועצת זכויות האדם של האו"ם

הקרע בין ארה"ב לישראל מחריף. הנשיא ברק אובמה החליט שארה"ב לא תשתתף בדיון במועצה לזכויות אדם של האו"ם בנושא הפרת זכויות ע"י ישראל ולא תגן עליה (חדשות, מדיני)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(מרים אלסטר - פלאש90)

מדאיג: החלטה חסרת תקדים נגד ישראל התקבלה דווקא על ידי ארצות הברית. על פי ההחלטה שהתקבלה היום (שני),, ארצות הברית לא תשתתף בפורום המרכזי של מועצת זכויות האדם באו"ם, במהלך הכינוס השנתי בנוגע להפרות זכויות אדם ביהודה ושומרון.

משמעות ההחלטה היא כי לא תהיה אף מדינה שתגן על ישראל בפורום המדובר, הידוע כעוין את ישראל.

היום, תדון המועצה ב-7 דו"חות בהן נטען כי ישראל הפרה זכויות אדם לכאורה. בהמשך השבוע צפויה המועצה לקבל 4 החלטות נגד ישראל.

הצעד המדובר, הוא תוצאה ישירה של החלטת הנשיא ברק אובמה לשנות את המדיניות כלפי ישראל במוסדות האו"ם, זאת בעקבות דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפיו כל עוד הוא ראש הממשלה לא תקום מדינה פלסטינית לצד ישראל.

המתיחות בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לראש הממשלה בנימין נתניהו החריפה במוצאי שבת, כאשר הנשיא העניק ראיון ל"האפינגטון פוסט", בו תקף בחריפות את נתניהו, על רקע תוצאות הבחירות, זאת לאחר שביום חמישי הוא התקשר לברך את נתניהו.

בהתייחסו להצהרתו של נתניהו כי יתנגד להקמת מדינה פלסטינית אמר אובמה: "אנחנו מאמינים לו שזה לא יקרה במהלך כהונתו כראש ממשלה, ולכן עלינו לבחון אילו אפשרויות אחרות זמינות כדי להבטיח שלא נראה מצב כאוטי באזור".

הוא סירב לאשר את הפרסומים בשבוע שעבר, לפיהן ארה"ב תשקול להסיר את הוטו במועצת הביטחון של האו"ם נגד הקמת מדינה פלסטינית. וסיפר כי בשיחתו עם נתניהו אמר לו כי "פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל לטווח הארוך אם אתה רוצה לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית. אמרתי לו שלאור דבריו לפני הבחירות יהיה קשה למצוא דרך במקום שבו אנשים באמת מאמינים שמשא ומתן איננו אפשרי", סיפר הנשיא.

יחד עם זאת הבהיר אובמה כי שיתוף הפעולה עם ישראל ימשך, אך הוסיף כי "מנקודת המבט האמריקנית לא ניתן להמשיך עוד בסטטוס קוו של הרחבת הבנייה בהתנחלויות. זה לא מתכון ליציבות באזור"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר