עלייה של כ-60% בהצבעה החרדית למפלגת 'הליכוד'

המפלגות החרדיות אמנם איבוד מכוחן בבחירות אך מתברר כי לא מעט קולות של מצביעים חרדים עברו ל'ליכוד'. לפי הנתונים יש עליה של כ-60% בהצבעה החרדית לליכוד (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יו"ר 'הליכוד', רה"מ בנימין נתניהו (צילום: Gili Yaari/Flash90)

המפלגות החרדיות איבדו את כוחן בבחירות וירדו מ-18 מנדטים ל-13. יו"ר ש"ס אריה דרעי האשים את אלי ישי בירידה בכוחה של ש"ס בעקבות הרצת מפלגת 'יחד' שלא עברה את אחוז החסימה, וגורמים בכירים ביהדות התורה האשימו גם את הפלג הירושלמי באובדן המנדט השביעי.

אולם מבחינת תוצאות הבחירות, מסתבר במפתיע כי קרוב למנדט, לקחה לא פחות מאשר מפלגת הליכוד. יעקב וידר יו"ר המטה שכיהן כיו"ר מטה הבחירות במגזר, אומר כי על פי פילוח הנתונים, ישנה עליה של כ-60% בקרב ההצבעה לליכוד.

"מאז ימי מנחם בגין לא הייתה הצבעה גבוהה כל כך לליכוד בקרב המגזר החרדי" אומר וידר ומוסיף: "עבדנו מתחת לרדאר בכדי לא לייצר תסיסה מכיוון יהדות התורה וש"ס, אבל ברוך ה' ההיענות הייתה עצומה. חרדים רבים חששו מהקמתה של ממשלה בראשות השמאל, וראו בליכוד גדול ויציב, כלי לקדם את האינטרסים החרדים, בעיקר של זה העובד והמשרת".

עיקר ההצבעה הייתה בפריפריה החרדית, בציבור החב"די, והחרדים העובדים והמשרתים. אם לדוגמה בקלפיות החרדיות בבני ברק ההצבעה בבחירות הקודמות עבור הליכוד-ביתנו דאז, הניבה תוצאה של כ-500 קולות, הפעם זה חצה את ה-1700 קולות, בנוסף להצבעה לישראל ביתנו.

כמו כן בטבריה 1,034 קולות מול פחות ממאה בבחירות קודמות. במודיעין עילית 256 מול 111 קולות בסך הכל בבחירות קודמות. בביתר עילית 234 קולות לעומת 137 בלבד בבחירות 2013. ברכסים 260 קולות לליכוד, ובשכונות החרדיות בירושלים העלייה גדולה מ-60%.

כזכור, ב'כיכר השבת' פורסם לראשונה אודות הקמת מטה בחירות ייעודי בליכוד, הפונה למגזר החרדי, בראשו עמד יעקב וידר חבר נשיאות המפלגה. במסגרת הקמפיין שחלקו מוקד כנגד יו"ר ש"ס אריה דרעי, הואשם האחרון כאיש שמאל, וכי רק הצבעה לליכוד תמנע ממשלת שמאל. דבר שזכה לכעס רב מצד גורמים במטה ההסברה של ש"ס שהאשים את הליכוד בניסיון לשתות קולות לש"ס.

כינוס הבחירות המרכזי בכפר חב"ד אותו יזם המטה החרדי בליכוד, זכה להתנגדות מצד הרב מאיר אשכנזי שליט"א רב הכפר, ובליכוד הוחלט להעבירו לישוב סמוך. בכפר חב"ד הליכוד הייתה המפלגה השנייה שזכתה לקולותיהם של התושבים, לאחר יחד בראשות אלי ישי. יהדות התורה הייתה השלישית.

"בסופו של דבר, הציבור החרדי העובד והמשרת, רואה צורך במפלגה מרכזית ודמוקרטית שתייצג אותו ולא מפלגה סקטוריאלית צרה. הליכוד יהווה בית לציבור גדול זה. בעזרת 30 החכי"ם, אנחנו מבטיחים בעזרת ה' לסייע ולקדם נושאים החשובים לנו" אומר וידר ל'כיכר השבת'.

גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה מאשר כי "ניצחונו הגורף של הליכוד, אירע גם בזכות ההצבעה המאסיבית של הציבור הדתי והחרדי. לא ציפינו לסחף שכזה, נזכור זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר