אסון השריפה בברוקלין

הגראי"ל על הטרגדיה: "אוי וויי וויי, אוי, שבע נפשות..."

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שמע על דבר הטרגדיה הנוראה שהתרחשה בליל שבת בשכונת מידווד בברוקלין בה נשרפו למוות שבעת ילדי משפחת ששון ז"ל, והגיב בצער: "אוי וויי וויי, אוי וויי וויי...", ושב ושינן "שבע נפשות..." • הלוויית הילדים תיערך בשעה 15:30 בהר המנוחות בירושלים (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי; תמונה המשפחה: DAILY NEWS)

הטרגדיה הנוראה שהתרחשה בליל שבת האחרון בשכונת מידווד בברוקלין בה נשרפו למוות שבעת ילדי משפחת ששון זכרונם לברכה גורמת לתחושות עמוקות של עצב וזעזוע בכל העולם היהודי בארץ ובתפוצות.

הרב משה יהודה שניידר החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מתאר את תחושותיו וכותב: "חיל ורעדה תאחז כל שומע את האסון הנורא שאירע בניו יורק, בשבת קודש האחרון, בעלות השמימה בלהט אש, שבע נשמות טריות – טהורות. ואף לב האבן ימס לנוכח חרדת הדין, אשר עשה ה' לנו, אסון נורא ואיום שלא שייך לתארו במלים.

"ישלח ה' דברו וירפא לאם המשפחה ולבת, שיזכו לרפואה שלימה ואורך ימים ושנים טובות. וינחם ויחזק את אבי המשפחה שיחי' שקיבל גזירת שמים באהבה ובאמונה, ויזכה לחיים טובים וארוכים. המקום ינחם אותם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים".

משמאל: אליאן ע"ה, שניה משמאל - ציפורה שניצלה, רבקה ע"ה, האמא גייל, הסבתא פרנסין ג'מאל וארבעה ילדים נוספים שנספו זכרונם לברכה (צילום: DAILY NEWS)

ומספר הרב שניידר כי "ובשמוע מרן ראש הישיבה על האסון הנורא, נאנח מאד, וזעק מעמקי לבו 'אוי וויי וויי, אוי וויי וויי...', מצטער בצערן של ישראל, כפשוטו".

אחר כך התחיל לחזור על מה שאומרים בונתנה תוקף, "בראש השנה יכתבון וביום צום כיפור יחתמון כמה יעברון וכו'...", ולא חדל מלהצטער בצער נורא, וחזר ושינן לעצמו "שבע נפשות..." והזכיר ג"כ מה שאירע לפני כמה שנים בשריפת כמעט משפחה שלימה בעיר רחובות, ה' ירחם. ובאותה שנה לקראת הימים הנוראים דיבר על זה בכמה מקומות, שיש לנו לראות וללמוד מזה, מה זה ראש השנה!

ומספר הרב שניידר כי כשאמרו לפני מרן שרואים כי לא ערבי הורג, ולא שום דבר אחר, רק הכל גזירת עליון, אמר "בודאי שהוא כן, אך בכל זאת חובה להיזהר מלהסתכן וללכת בין ערבים...".

צפו: בכיות וזעקות שבר מול ארונות הילדים

מסע הלוויתם של הילדים יעקב בן 5, שרה בת 6, משה בן 8, יהושע בן 10, רבקה בת 11, דוד בן 12 ואליען בת 16, ייצא לדרכו בשעה 15:30 מבית ההלוויות הספרדי בהר המנוחות בירושלים בהשתתפות רבנים ואישי ציבור וקהל המונים שיגיע לחלוק לנפטרים כבוד אחרון.

הילדים ניספו בליל שבת האחרון בדליקה שהתרחשה בביתם בשכונת מידווד-פלטבוש בברוקלין שבניו יורק כתוצאה מתקלה בפלטת השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר