"המניין" באלבום ביכורים - שרים 20 לקרליבך • האזינו

"המניין", עשרה נגנים, בעשרה כלים שונים, יוצרים הופעה שהיא תפילה, וכעת, במלאת 20 שנה לפטירת ר' שלמה קרליבך, מוציא "המניין" 20 שירים מפרי יצירתו • האזינו (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
המניין (צילום: אסף פרי)

בושם חדש בתעשיית המוזיקה היהודית המתחדשת: "המניין".

"המניין" המוכר לכולנו מבית-הכנסת, עם האנרגיות, הכוח והסגולות המיוחדות שלו, מגיע כעת לבמות המופעים: עשרה נגנים, בעשרה כלים שונים, יוצרים הופעה שהיא תפילה, בצליל מגוון המשלב כליזמר חסידי עם כלים אתניים ממזרח ומערב.

אלבום הביכורים של "המניין" יוצא לאור בימים אלה. האלבום מוקדש לאדם שאת כל חייו הקדיש להנגשת התפילה ובית הכנסת אל ההמון - ר' שלמה קרליבך.

במלאת 20 שנה לפטירתו מוציא "המניין" 20 שירים מפרי יצירתו.

באלבום מתארחים הזמר ישי ריבו ששר את השיר 'ושים חלקנו' מתוך תפילת שמונה-עשרה, הזמר ובעל התפילה יצחק מאיר שמתארח למחרוזת המוקדשת כולה לחתן וכלה, ובתוכה השירים 'אהבת עולם' ו'כשושנה בן החוחים', אייל כהן כוכב The Voice (או, אם תרצו, בשמו השני - "הדוס שהצליח לרגש אפילו את אביב גפן"), והזמר החסידי אבי מילר, במחרוזת שבת בקצב קאנטרי שמח.

מפיקי הפרויקט משה שלו ויהודה לבבי מספרים כי "מגוון הסגנונות המוזיקליים - כמו גם מגוון הכלים והמגוון האנושי של חבריי המניין - מביעים את הרעיון הבסיסי שלנו: אחדות ועוצמה שמגיעים דווקא מתוך חיבורים של קצוות. החיבור של כולם יחד - הוא שיוצר את ההרמוניה והצליל הייחודי, ומשם יכולה המוזיקה לעלות מעלה ולפתוח את שערי הלב".

האזינו לשיר "ושים חלקנו" בביצוע של "המניין" וישי ריבו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר