מידע סודי

דיווח: ישראל ריגלה אחר שיחות הגרעין עם איראן

ישראל ריגלה אחר שיחות הגרעין שמנהלות שש מעצמות המערב עם איראן, במשך יותר משנה, כך סיפרו גורמי ממשל אמריקנים בעבר ובהווה לעיתון "וול סטריט ג'ורנל'", וזאת כדי שתוכל לקבל מידע שיסייע לה להתנגד לעסקה המתגבשת • גורמים ישראלים הכחישו כי ריגלו וטענו לקבל המידע ממקורות אחרים (חדשות)

נתניהו עם אובמה (צילום ארכיון: Avi Ohayon/GPO/FLASH90)

ישראל ריגלה אחר שיחות הגרעין שמנהלות שש מעצמות המערב עם איראן, במשך יותר משנה, כך סיפרו גורמי ממשל אמריקנים בעבר ובהווה לעיתון "וול סטריט ג'ורנל'".

לפי הדיווח הלילה (שלישי) בעיתון, מבצע הריגול הישראלי אחר השיחות שמתנהלות בדלתיים סגורות, היה חלק מהמאמץ לקבל מידע שיסייע לישראל לפעול נגד העסקה.

השיחות בין המעצמות ואיראן מתהלות בחשאיות, ומדי פעם אף מחליפים את מיקום השיחות בין ז'נבה לווינה. באחרונה הדיונים עברו לעיר השוויצרית לוזאן.

לפי הגורמים שצוטטו בעיתון, ישראל צותתה לתדרוכים סודיים ולמידע שהגיע מאנשי סוד אמריקנים ודיפלומטים באירופה.

הגורמים טוענים כי ישראל שיתפה במידע שהשיגה חברי קונגרס אמריקנים ואנשים אחרים וזאת כדי לשכנעם נגד תמיכה בעסקה המתגבשת.

לפי הדיווח, הבית הלבן חשף את מבצע הריגול הישראלי כשסוכניות מודיעין אמריקניות יירטו תקשורות בין גורמים ישראלים, שפרטיה היו יכולים להגיע רק מגישה לשיות הסודיות.

בכיר אמריקני אמר כי "זה דבר אחד שארה"ב וישראל מרגלות זו אחר זו. זה דבר אחר לגמרי שישראל גונבת סודות מארה"ב ומחזירה אותו למחוקקים אמריקנים כדי לפגוע בדיפלומטיה האמריקנית".

גורמים ישראלים הכחישו כי מתנהל ריגול שכזה וטוענים כי המידע הגיע בדרכים אחרות, כולל מעקב אחר מנהיגים איראנים.

יצוין כי מקורות אירופים ואמריקנים טענו שדווקא הצרפתים היו גלויים יותר עם ישראל במידע שהעבירו אליהם על השיחות המתנהלות עם איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר