בצה"ל החלו בהכשרה מיוחדת ליחידות מובחרות להתמודד עם המנהרות

בצה"ל נערכים לקרב הבא עם חמאס ומכשירים חיילים מיחידות מובחרות לקרב בתוך המנהרות. במקביל, באוגדת עזה ערכו תרגיל פתע לתרחישים שונים בעזה (חדשות, צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש90)

אחרי ההפתעה שחיכתה לצה"ל בעזה עם ההבנה של עוצמת מנהרות הטרור וכחלק מהפקת הלקחים שעורך הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, החלו בצה"ל לאמן יחידה מיוחדת שתתמודד עם בעיות המנהרות ובלחימה הבאה אם תתרחש הם ילחמו במנהרות עצמן.

ההחלטה התקבלה, לאחר שהבינו בצה"ל כי לא יהיה מנוס בסבב הבא להילחם בתוך המנהרות, ובניסיון להתמודד עם הבעיות הביטחוניות הללו, הוחלט להכשיר חיילים מיחידות מובחרות להילחם במישור הזה.

במקביל בכדי לבדוק את המוכנות והכשירות של הכוחות באוגדת עזה, הוחלט לפתוח בתרגיל פתע פיקודי. במהלך התרגיל הכוחות תורגלו במספר תרחישים במוקדים שונים במרחב עוטף עזה.

במהלך התרגיל, נבחן שיתוף הפעולה בין כלל הכוחות העוסקים בהתמודדות עם עזה, בין היתר כיתות הכוננות וגופי הביטחון השונים במרחב.

מפקד אוגדת עזה, תא"ל איתי וירוב, אמר כי "כוחות אוגדת עזה, ממשיכים להכין עצמם יום ולילה למול האיומים המתפתחים, ובראש מעייניהם ההגנה על יישובי עוטף עזה והסרת האיום".

הוא הוסיף: "במהלך התרגיל תורגלה האוגדה וכוחותיה באין ספור תרחישים ברמת קושי ומורכבות גדולה, שאפשרו לחזק ולשפר יכולות, ללמוד ולהפיק לקחים לקראת יום פקודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר