הצבעת ליכוד? אתה לא חרדי!

תירוץ של תסכול מהנציגים החרדים, מהמצע ואף מהמחלוקות הפנימיות - לא יחלץ את הבוגד ברבותיו ובתורתם מיום הדין • טור זועם נגד ההצבעה החרדית למפלגת 'הליכוד' (טור דעה)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
(צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)

בבחירות האחרונות לכנסת ה-20 זכתה מפלגת 'הליכוד' במנדט שלם מהציבור החרדי, כך עולה מנתונים רשמיים שהתפרסמו, נראה כי הם משקפים נכוחה את המציאות העגומה.

נתון שאומר שכ-30,000 איש ואישה, המשתייכים לזרם החרדי, שמו את קולם למפלגה חילונית.

יתרה על כך, הרי שבליכוד הוקם 'מטה חרדי' - הכולל בתוכו אנשים ושמות אמיתיים שאינם בושים לעמוד במטה שכזה שכל מטרת הקמתו היא לגרום ליותר אנשים לעבור ולחצות את הקווים ולהצביע למפלגה שאיננה שומרת תורה ומצוות ולעיתים אף רומסת אותם.

מיהו בכלל חרדי

בניגוד לשאלה מיהו יהודי, שהתשובה היא הלכתית ברורה, האומרת שכל מי שנולד לאם יהודייה - הריהו יהודי לכל דבר ועניין, ולצורך העניין, לא משנה אורח חייו, מנהגיו ומזונו, ובכלל זאת מעשהו ביום יום.

חרדי הוא לא רק מי שנולד לאם חרדית, חרדי הוא אחד כזה שנמדד לפרטים מדוקדקים, משהו שקשור יותר לאורח החיים של האיש או האישה בכל זמן ועניין.

חרדי הוא לא כזה המאולץ לחבוש כיפה שחורה על ראשו, חרדי הוא בראש וראשונה אחד כזה שקיבל על עצמו לשמוע בקול הרבנים של המגזר החרדי, חסידי או ליטאי, ולמלא אחר הוראותיהם כפי שנאמר בתורה ועשית ככל אשר יורוך, גם כשהימין נראה לך שהוא שמאל ולהפך.

חרדי כשמו כן הוא, הוא חרד לקיום מצוות התורה, קלה כחמורה, בדרבנן כדמדאורייתא.

אדם חרדי באשר הוא, יודע היטב, כי זכותנו לחיות כאן ובכל מקום אחר בעולם, ובכלל כל מהוויינו ותמצית חיינו, הינה קיום ושמירה על מצוות ה', לימוד התורה וקיומה על כל דקדוקיה.

ההזדהות הפוליטית עם מהלכים כאלו או אחרים של מפלגות שונות שאינן חרדיות, אינה מתירה למי שהמהות מול עיניו להתפקד ולהצביע לאותן מפלגות, הם לא יהיו אלו שילחמו לא על תורת ישראל, לא על השבת, ולא על הצביון היהודי בארץ ישראל.

במקרה הטוב, הם לא יזיקו, ובמקרה הגרוע כמו שבממשלה הקודמת, שלהזכיר למי ששכח, שראש הממשלה היה, נתניהו, שהוא גם מהליכוד - למי ששכח גם עובדה זו. ובממשלת הליכוד של נתניהו, נחקקו החוקים הקשים ביותר נגד תורת ישראל - מאז קמה המדינה.

נכון שבסיטואציה שהייתה, נתניהו לא בחר לפעול כפי שפעל - אך הוא פעל והוא נושא באחריות. ומי שמצביע למפלגתו, נושא באותה אחריות, או במלים אחרות מי שמצביע לאותה מפלגה, הוא כמי שבועט ברגל גסה בתורת ה' ואף מעבר לכך - כן, לא פחות, הרבה יותר....

תירוץ בצורה של תסכול מהנציגים החרדים, מהתנהלותם, מהמצע של המפלגות החרדיות, ואף מהמחלוקות הפנימיות, שבאמת הורסות כל חלקה טובה - אף תירוץ לא יחלץ את הבוגד ברבותיו ובתורתם, מיום הדין.

אף תירוץ לא ישנה את המצב ביום בו יעלה חוק שטנה כנגד היהדות החרדית, ולומדי התורה, ובו אותו מנדט בדמות ח"כ ירים את ידו כנגד אותם ערכים.

גם אלו שנמנעו מלהצביע, כי הם חשו שרבם נפגע ממאן דהוא, או מכל סיבה אחרת, גם אם הם לא נתנו את קולם באופן ישיר לאותו ח"כ שהתמנה והרים את ידו כנגד תורתנו הק', הרי שבפועל בשל הימנעותם, הורמה יד כנגד ה' רח"ל - גם הם ביחד עם מצביעי הליכוד, לא יוכלו ביום הדין לומר ידנו לא הייתה במעל.

אפילו בתקופתו של רוה"מ המנוח מנחם בגין ז"ל, שהיה איש אשכולות, יהודי בכל רמ"ח איבריו, כיבדו את הדת, ואת לומדי התורה, כפי שאף ראש ממשלה בישראל לא כיבד, גם אז אחוזי ההצבעה מהמגזר החרדי לליכוד היו פחותים בהרבה מאלו של הבחירות האחרונות, המצביעות על עליה של 60%.

אין כל ספק כי מדובר בכישלון צורב, כזה המצריך חשבון נפש מעמיק של המגזר כולו, אין גם ספק, כי המחלוקות הארורות הפוקדות אותנו חדשות לבקרים - הורסות אותנו מבפנים ומבחוץ כתמנון רב זרועות המסכן את עצם קיומנו - חלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר