השיר האחרון

מצמרר: ילדי משפחת ששון שרים לירושלים "אל תבכי"

שבעת ילדי משפחת ששון שנספו בשריפה בביתם בברוקלין, נטמנו שלשום בהר המנוחות בירושלים. ברשת מופצת הקלטה של הילדים הקטנים שרים לפני מספר חודשים בגעגוע על ירושלים, והמילים מקבלות משמעות מצמררת: "אל תבכי ירושלים. עכשיו הגיע הזמן לחזור ולהישאר, הפעם לתמיד" • האזינו (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: משפחתי)

שבעת ילדי משפחת ששון ז"ל נטמנו שלשום (שני) בהר המנוחות בירושלים בהלוויה בה השתתפו אלפי אנשים, רבנים ואישי ציבור. כעת מתפרסמת הקלטה של הילדים לבית משפחת ששון שרים רק לפני מספר חודשים בגעגוע לירושלים. המילים מקבלות משמעות מצמררת, כאשר הם אכן זכו לעלות לירושלים, אך לא כפי שאביהם, גבריאל, היה רוצה.

הילדים נשמעים בהקלטה שרים את שירו של יעקב שוואקי על ירושלים וצרות עם ישראל "Cry No More", שכתב קן ברג'ס. בין היתר הם שרים: "דמעות רבות נפלו / שנים רבות היו קוראות / אנא לא עוד. לבבות שבורים רבים / חברים אבדו / אנא לא עוד. עכשיו הגיע הזמן / כולם חייבים לעמוד יחד ולהיות חזקים לעולם. צעירים וילדים חסרי אונים / חולי ובלבול / אנא לא עוד. זקנים ובודדים / רעב, מלחמה ורוע / אנא לא עוד.

השיר במקור, בביצועו של יעקב שוואקי:

עכשיו הגיע הזמן / כולנו יחד לעולם / שהממלכה תעלה ותתרומם שוב. אל תבכי עוד ירושלים / תנצצי עוד פעם אחת ירושלים / אנו צריכים לראות אותך גאה שוב על הר השם / אז, אנחנו לא נבכה שוב, ירושלים. אויבי החירות / שנאה ללא סיבה / אנא לא עוד. נשק להשמדה, טרור ושחיתות / אנא לא עוד. עכשיו הגיע הזמן / לחזור ולהישאר / הפעם לתמיד / הפגן את כבודך שוב".

גבריאל ששון סופד לילדיו, שלשום (צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

כאמור, כעת הילדים אכן חזרו לירושלים, והפעם, לצער כולם, לתמיד. בהספד זעק בבכי גבריאל ששון, אבי הילדים: "הם היו מלאכים. הנה לפניכם שבעה כבשים תמימים כפרה על עם ישראל". אם הילדים ובת נוספת מאושפזות עדיין בבית החולים בניו יורק במצב אנוש והן עדיין לא יודעות על האסון הנורא שפקד את משפחתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר