בגלל השמיטה: הנטיעות בכביש מספר 1 יעצרו

בעקבות פניות למשרד התחבורה ולשר ישראל כץ מצד הרה"ר הגר"ד לאו וח"כ אורי מקלב, הוחלט על עצירת הנטיעות בכביש מספר 1, עד לקיום דיון בנושא עם הרבנות הראשית (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כביש מספר 1 (משה שי - פלאש90)

משרד התחבורה ומנהלת עבודות הרחבת כביש 1 ייעצרו כל הנטיעות בתוואי הכביש במהלך שנת השמיטה, עד לקיום ישיבה בנושא בהשתתפות בכירי המשרד, מהנדסים ונציגי הרבנות הראשית. כך הודיע מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי במהלך סיור שקיים בתוואי הכביש עם חבר הכנסת אורי מקלב.

בחודשים האחרונים, עם התקדמות עבודות התשתית בכביש מספר 1 בדרך לירושלים, ביצעה החברה הקבלנית הסוללת את הכביש, נטיעות לצד חלקי הכביש שכבר רובדו וחודשו. לנוכח הנטיעות בשנת השמיטה, פנה חבר הכנסת משה גפני אל שר התחבורה ישראל כ"ץ והעמידו על חומרת הדברים.

במקביל, פנה חבר הכנסת אורי מקלב אל מנכ"ל המשרד, מר עוזי יצחקי, כשהוא מתריע על היסור הכרוך בעבודות. במשרד התנצלו על הנטיעות, והבהירו כי ניתנה הוראה שלא לטעת דבר בקרקע בשנת השמיטה ולעצור את פריסת קווי ההשקיה.

עם זאת, בשבועות האחרונים שוב התקבלו בלשכתו של מקלב דיווחים של נוסעים בכביש, שהבחינו כי בפועל ממשיכים בנטיעות. גם בבית המדרש להלכה בהתיישבות, בראשות הגאון רבי יוסף אפרתי, התקבלו פניות אודות העבודות, ומבדיקות שערכו אנשי בית המדרש בשטח, התברר כי במקום נעשות עבודות האסורות על פי ההלכה בשנת השמיטה.

בנוסף, גם הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, פנה בנושא אל שר התחבורה, ישראל כ"ץ, והעמידו על הצורך בהתייעצות הלכתית בעבודות הגינון השונות הנעשות לצד הכביש.

בעקבות כל זה, פנה מקלב שוב אל מנכ"ל משרד התחבורה, ודרש ממנו לערוך עמו סיור בשטח, על מנת לוודא כי לא מתבצעות עבודות האסורות בשנת השמיטה.

מבירור שנערך מול מנהלת הכביש, התברר כי מדובר בנטיעות שלדברי המהנדסים חיוניות לביצוע כעת, משום שנטיעות אלו אמורות להשריש בהקדם ולהחזיק את הקרקע כדי למנוע התמוטטות של הכביש עם בוא הגשם – ולפיכך מדובר בנטיעות שמטרתן למנוע סכנת חיים של הנוסעים בכביש.

לאור הממצאים שעלו מהשטח, הורה מנכ"ל משרד התחבורה, לעצור מיידת את כל עבודות השתילה המבוצעות לאורך הציר ולכנס מיידית ישיבת עבודה בהשתתפות נציגי הרבנות הראשית – על מנת לבחון את הדרך לשמור על ביטחון הנוסעים בכביש מחד ומבלי לפגוע חלילה בקדושת השמיטה מאידך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר