בני ברק: נפטר המשגיח הגאון רבי אבשלום זכרי זצ"ל

אבל בעיר בני ברק בשל פטירתו בטרם עת של אחד ומיוחד מיקירי קרתא, הגאון הרב אבשלום זכרי זצ"ל והוא בן 68. הרב זכרי היה מגדולי מרביצי התורה וההשקפה וממקימי עולם התשובה, יצק מים על ידי רבותיו ראשי ישיבת חברון והיה תלמיד חבר לגאון רבי שמעון בעדני • יספידו: חבר מועצת החכמים, הגר"ש בעדני ורה"י ברכת אפרים (דיין האמת)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אבל בעיר בני ברק, בשל פטירתו של אחד מיקירי קרתא, מגדולי מרביצי התורה וההשקפה, הגאון הרב רבי אבשלום זכרי זצ"ל. המנוח היה בעל ייסורים ונפטר לאחר מחלה קשה בדמי ימיו והוא בן 68.

הרב זכרי נולד בשנת 1947, למשפחה מיוחסה מזרע קדושים וטהורים ( אחד מאבות המשפחה, היה המקובל האלוקי רבי שאול נחמיאס, בעמח"ס 'ויאמר שאול' ו'בית שאול'), בעיר התורה מרכאש במרוקו שם למד המנוח במוסדות 'אוצר התורה'.

בגיל צעיר עלה לארץ ושנים מועטות לאחר מכן בהיותו עלם צעיר לימים, נתייתם משני הוריו. אך למרות הטרגיות שפקדוהו בגיל כה צעיר, במסירות נפש עילאית הלך המנוח כנגד הזרם ופנה ללמוד בישיבת באר שבע של "הפעילים", מאז לא עזב את התורה הקדושה ולו לרגע, גם בזמנים קשים ביותר כשסבל בנערותו מעוני ואף מרעב.

בגיל 15 נתעלה במעלות התורה ועלה ירושלימה ללמוד בישיבת חברון – כנסת ישראל, שם היה מן התלמידים הצעירים ביותר, ומיומו הראשון התאבק באבק רגליהם של מוריו ורבותיו ראשי הישיבה: הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל, והגאון רבי אהרון כהן זצ"ל ובפרט היה קשור למרן המשגיח זצ"ל ר' מאיר חדש, אשר קרבו וחיבבו כבן ממש ואשר השקהו ממעייני תורת המוסר.

לאחר נישואיו, המנוח זצ"ל עלה ונתעלה במעלות התורה, ויצק מים על ידיו של הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל ממנו קיבל את דרכו בהשקפה. בתקופה זו היה מקורב גם לגאון רבי בן ציון ברוק זצ"ל מתלמידי ה"סבא מנובהרדוק.

כשעבר לעיר בני ברק, פעל רבות בהרבצת תורה לעדרים, בהכוונתו מורו ורבו הגאון רבי שמעון בעדני חבר מועצת החכמים. יחד עם הרב בעדני פעל להפיץ תורה בקרב צעירי יהדות המזרח שנתרחקו מן הדת וכבר בשנות השמונים של המאה הקודמת, הקים עם הרב בעדני את הישיבה החשובה 'שערי תשובה וחיים', שהייתה אז מן הישיבות הראשונות בארץ הקודש לחוזרים בתשובה. בישיבה זו העמיד תלמידים הרבה שהיו שותים בצמא את דבריו. הרב בעדני שלחו אף להפיץ תורה בגולת דרום אמריקה שם הפיץ השקפה ישרה לקהילות ישראל ורבים השיב מעוון.

יחד עם הגאון הרב בצלאל פנחסי, ייסד המנוח זצ"ל את ישיבת ברכת אפרים, שם שימש כמשגיח והעביר את השקפת מוריו ורבותיו אל מאות תלמידיו במשך שנים רבות. לאחר מכן שימש בקודש עשרות בשנים כמשגיח ור"מ בישיבות מעטירות והיה נערץ על כל מכיריו.

מקורביו של המנוח זצ"ל מספרים, על אישיות מורמת מעם, על אדם שהיה הוגה יומם וליל בתורה ובהשקפה. כמורו ורבו מרן המשגיח רבי מאיר חדש, היה המנוח גאון בתורה כפי שהיה גאון ההשקפה, היה מדבר בלימוד ללא הרף, וכל הנכנס לביתו היה מוצאו תמיד בשיחה של תורה, מפליא בחריפותו. היה עמוד התורה ומידת החסד שלו עשתה לה שם למרחוק. היה מקרב כל יהודי באשר הוא וביתו היה פתוח כביתו של אברהם אבינו ע"ה, אך לצד זאת עמד על דקדוקה של הלכה והשקפה והיה מחמיר לעצמו ונוהג בחסידות יתרה. במהלך השנים שימש כמורה דרך גם לבנות סמינר 'אור החיים' בראשו עמדה אישתו הרבנית תמר תבדל"א.

הותיר אחריו את אישתו, הרבנית תמר, מנשות החינוך הבולטות בעיר בני ברק והעמיד בנים תלמידי חכמים הממשיכים את מורשתו בגאון.

ההלוויה יצאה היום (רביעי) מבית המנוח ברחוב הרב הרצוג בבני ברק, בשעה 11:00.

סמוך לבית המנוח הספידהו הרבנים הגאונים: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי מכלוף פחימה והרב בצלאל פנחסי ראש ישיבת ברכת אפרים ובני המשפחה.

מסע ההלוויה הגיע לבית ההלוויות שמגר בשעה 13:00, שם נשאו בני המשפחה הספדים נוספים ומשם יגיע מסע הלוויה לסיומו בהר המנוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר