איך למנוע קוצר ראיה אצל ילדים? משחק מחוץ לבית

הילדים נמצאים יותר מידי בבית? זהירות, הם עלולים לפתח קוצר ראיה ואפילו ללקות בעיוורון בגיל מבוגר, כך קובע מחקר אוסטרלי • כך תשמרו על בריאות עיני הילדים שלכם (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
איך נמנעים ממשקפיים בגיל צעיר? (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

ההורים צריכים לעודד את הילדים לשחק בחוץ כדי להגן על בריאות העיניים של ילדיהם ולמנוע קוצר ראיה, מזהירים מומחים. מחקר אוסטרלי חדש מצא כי במדינות עם משטר חינוך קפדני יותר, בהן הילדים מבלים את רוב יומם בכיתה, שיעור הילדים הלוקים בקוצר ראיה נמצא בעליה.

פרופסור קתרין רוז, ראש מחלקת עיניים באוניברסיטת סידני, אמר בראיון לדיילי מייל כי התפתחות קוצר ראיה תלוי מאוד בגורמים הסביבתיים. לדבריה, הזינוק המהיר בשיעור הילדים עם קוצר ראיה מוכיח כי זוהי אינה רק בעיה גנטית, וכי הסביבה בה נמצא הילד משחקת תפקיד מרכזי.

"במדינות עם שיטות חינוך אינטנסיביות שכתוצאה מכך הילדים מבלים פחות זמן בחוץ, ישנם שיעורים גבוהים יותר של קוצר ראיה" ציינה רוז.

במחקר שנערך באוסטרליה (החוקרים בחנו ילדים ממוצא זהה, כדי לשלול גורמים התלויים באתניות של הנבדקים), עלה כי בהשוואה בין ילדים סיניים המתגוררים בסידני לבין ילדים סיניים המתגוררים בסינגפור, אלה הגרים באוסטרליה סובלים משיעור בעיות עיניים נמוך משמעותית מאלה הגרים בסינגפור: 3 אחוזים בלבד בסידני, לעומת 23 אחוזים בסינגפור.

הילדים הסיניים מאוסטרליה בילו בממוצע 13 שעות בשבוע מחוץ לבית, לעומת 3 שעות בלבד בסינגפור.

במצב של קוצר ראיה, האור אינו מגיע לכל העין והעצם מתמקד רק מול הרשתית, מה שגורם לעצמים קרובים להיראות בבירור, ולעצמים רחוקים להיראות מטושטשים. בגיל מבוגר, מצב קיצוני של קוצר ראיה עלול להגיע לעיוורון.

כך תשמרו על בריאות העיניים של הילדים:

• ילדים עד גיל 6 צריכים לבלות לפחות 10 שעות בשבוע מחוץ לבית, כדי להרפות את העיניים באמצעות התמקדות בעצמים רחוקים וכך למנוע התפתחות בעיות ראיה.

• לפי נתוני משרד הבריאות, ילדים במגזר החרדי נוטים יותר ללקות בקוצר ראיה משאר האוכלוסייה. כדי למנוע את התדרדרות הראיה, יש להגביל את שעות הקריאה בבית ומשחקי המחשב, ולעודד את הילדים לצאת יותר החוצה.

• הרכיבו לילדים משקפי שמש כדי להגן עליהם מקרינת UV מזיקה. עם זאת, ויטמין D - ויטמין השמש - דווקא מסייע במניעת התפתחות קוצר הראיה.

• הכניסו גזר, תרד ואומגה 3 לתפריט וכך תחזקו את הראיה והעיניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר