ראיון מבית המשפט

החשוד המרכזי בסחיטה: "כולם ידעו מה אני עושה"

במהלך היום שוחררו בתנאים מגבילים חלק מעצורי 'הפלג הירושלמי' החשודים במעורבות בפרשת ההטרדות והאיומים נגד מפרסמים. לבית המשפט הובאו שלושה חשודים. שניים שוחררו בתנאים מגבילים ושמותיהם נאסרו לפרסום • החשוד המרכזי, אברהם טריגר, ל'כיכר השבת': "כולם ידעו מה עשיתי" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אברהם טריגר, החשוד העיקרי בפרשה (צילום: כיכר השבת)

פרשת ההטרדות של הפלג הירושלמי: במהלך שעות הבוקר והצהריים (רביעי) שוחררו חלק מעצורי 'הפלג הירושלמי' בתנאים מגבילים, כאשר לטענת המשטרה חלקם קשרו עצמם לחשדות נגדם ויוגשו כתבי אישום.

במקביל, בשעה 12:30 בצהריים הגיעו לקומה השנייה בבית משפט השלום בפתח תקווה, העצורים המזוהים עם המאבק לדיון בהארכת מעצרם.

לפי החשדות, אחד מהם היה אחראי על החלק הטכני של ההטרדות והמערך הטלפוני, ואחר הנחשב לחשוד המרכזי בפרשה, עמד בראש הקבוצה שהפעילה עשרות פעילים שהיו מתקשרים ומטרידים מנהלים ובכירים בחברות במשק.

בנוסף, החשוד המרכזי הפעיל קו טלפוני בשם "קו המאבק", אליו היו מתקשרים פעילי 'הפלג' ומקבלים הוראות והנחיות נגד מי לפעול ובאלו דרכים.

עו"ד עזריאל קרבצ'וב ייצג את החשודים ובמהלך הדיון הפריך את טענות המשטרה ואמר כי חלק מהחשדות כלל לא היו ואילו חלק מהפעולות היו לגיטימיות.

בית המשפט החליט לשחרר בתנאים מגבילים שניים מהחשודים המרכזיים בפרשה ושמותיהם נאסרו לפרסום.

בית המשפט האריך את מעצרו של אברהם טריגר, החשוד המרכזי שמפעיל את הקו, עד ליום שישי, והוא ישלח למעצר בית למשך ארבעה ימים, זאת למרות בקשת המשטרה לשלוח אותו לשבעה ימי מעצר.

בבואו לבית המשפט, שוחח החשוד המרכזי, אברהם טריגר, עם "כיכר השבת" ואמר כי הוא מקווה שהאמת תצא לאור. טריגר טען כי "הפעילות שאני עושה, לא הסתרתי אותה במשך שנה. כולם יודעים מהי, וזו פעילות לגיטימית ביותר, והראיה שיש עוד המון גופים במשק שעושים זאת, 'ישראל היום' עשו זאת בצורה הרבה יותר חריפה".

אבל בדרכים בעייתיות של סחטנות ואלימות?

החשוד: "אף אחד לא סחט, ביקשו מהם דבר יפה, אל תפגעו בנו, אל תחרימו אותנו וזה לגיטימי. גם אם כן אפשר לקרוא להגיד זה לא חוקי, אני דיברתי עם עורכי דין אמרו לי שכל בסדר, הכל לגיטימי, אפשר להתקשר למחות".

אחד העצורים עם עו"ד עזריאל קרבצ'וב (צילום: כיכר השבת)

"לבוא כאילו מדובר כאן באנשים הכי גרועים במדינה, באמצע הלילה, לעצור למעלה מעשרים איש בשלשלאות ברזל כאילו לא יודע מה הם עשו, אני בזבוב לא נגעתי מעודי ועד היום הזה", טען טריגר.

טריגר בוחר גם הוא להאשים את 'דגל התורה' ואומר כי "אין ספק שהעיתוי הוא לא מקרי בפרט שהנתונים מוכיחים שזו פעילות שמבצעים אותה הרבה גופים במשק".

אתה מאשים את 'דגל התורה'?

"אני אומר שמסתבר העיתוי הזה שלמרות שהפעילות הזו כבר ידועה, התיק הזה נמצא במשטרה המון זמן, ובדיוק העיתוי הזה הגיע קשה להאמין שדגל התורה לא מעורבת בסיפור הזה".

במבצע לילי מיוחד בהשתתפות 200 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס"מ, לוחמי מג"ב ובלשים מכל הארץ, נעצרו 22 פעילים המשויכים לפלג הירושלמי בחשד כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק וחברות ממשלתיות תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'.

דובר המשטרה עדכן כי "יחידת ההונאה של מחוז ירושלים ניהלה במשך כחצי שנה חקירה סמויה בעקבות עשרות תלונות שהתקבלו במשטרת ירושלים מבכירים בחברות גדולות במשק ובהם חברות ממשלתיות. עניינן של התלונות הטרדות בלתי פוסקות באמצעות הטלפון, דוא"ל ופקסים של מנכ"לים ובכירי החברות, בהם הציגו עצמם ככאלו המייצגים ציבור גדול המרגיש מקופח מכך שהם לא מפרסמים בעיתון המייצג אותם ובשל כך כדאי להם לפרסם בעיתון 'הפלס'.

עו"ד עזריאל קרבצוב (צילום: כיכר השבת)

"מהחקירה עולה כי החשודים, היו פונים מדי יום למוקד טלפוני המכונה 'קו המאבק', בו היו מזדהים באמצעות קוד וסיסמא וזיהוי מספר טלפון ממנו היו מתקשרים. לאחר שהיו מזוהים – קיבלו הנחיות מדויקות לגבי פעילותם (את מי עליהם להטריד, כמה להטריד, נוסח ההטרדה וכן מספרי הטלפון, פקס והמייל של אותו נציג חברה).

"עוד עולה מהחקירה כי לאחר קבלת ההנחיות התקשרו לאותם נציגי החברות, כפי שהתבקשו מנציגי 'קו המאבק', ובאופן בלתי פוסק היו מתקבלות עשרות ומאות שיחות, פקסים ומיילים לאותה החברה, מה שהוביל לשיבוש הפעילות התקין של החברה. בשל ההטרדות הבלתי פוסקות חלק מהחברות בחרו לבטל את הפרסומים באמצעי התקשורת האחרים, על מנת להימנע מההטרדות הבלתי פוסקות.

"כאמור, במהלך הלילה הגיעה לשיאו מבצע האכיפה בהובלת יחידת ההונאה של מחוז ירושלים בו היו שותפים כ- 200 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס"מ, לוחמי מג"ב ובלשים מכל הארץ שעצרו בו זמנית 21 חשודים, מירושלים, בני ברק, אשדוד, ירוחם ומודיעין עלית, שהובאו לחקירה במתקני לה"ב 433. מדובר בחשודים העיקריים שסומנו כדומיננטיים והמשמעותיים ביותר.

"2 מהחשודים, תושבי ירושלים, עסקנים מוכרים במגזר החרדי, המהווים הגרעין המארגן והמפעיל של הפעילות ו'קו המאבק', חשודים בביצוע עבירות של סחיטה באיומים".

בין החברות שנסחטו כדי שיפרסמו בעיתון "הפלס", ניתן למנות את החברות: שטראוס, בזק, יונילבר, יפאורה, אוסם-מטרנה, חברת חשמל וקופת חולים מכבי.

גורם באחת החברות סיפר ל-ynet כי ברגע שהן פרסמו ב'יתד נאמן', החלו האיומים. לדבריו: "התחילו להתקשר מ-05:30 בבוקר ועד 02:00 בלילה. כל פעם 60-50 טלפונים במכה. כשהייתי עונה ומנסה לנהל שיחה, חלק מהאנשים היו מנומסים וחלק ממש איימו עליי. היו מן העבר השני של הקו גם ילדים וגם מבוגרים שקיללו, צעקו וצרחו".

אחד העצורים, שוחרר בתנאים (צילום: כיכר השבת)

גורם אחר סיפר כי ההורים שלהם היו מקבלים שיחות. "אמא שלי סיפרה לי שבוקר אחד התקשרו אליה ואמרו לה 'הבן שלך לוקח צד, מחרים. אתם תשלמו על זה את המחיר, גם החברה תשלם וגם מחיר אישי'".

לפי החשדות, בחלק מהמקרים הגיעו פעילים לבתי העובדים ובחלק אחר פרצו לתיבות התא הקולי שלהם ושינו את הפתיח להשמצות נגד 'יתד' נאמן'. בכירים בחברות אף קיבלו מכתבי איומים בהם נכתב: "אם אתה רוצה להחרים, תדע שלכל דבר יש מחיר".

העצור השלישי (צילום: כיכר השבת)

מהנהלת עיתון "הפלס" נמסר בתגובה: "אנו נדהמים ומזועזעים ממעצרם של תומכי העיתון, שפעלו בתום לב ועל-פי חוק בבואם למחות באורח דמוקרטי על החרמת העיתון. פעולות המחאה נעשו ביוזמה עצמית של צרכנים, שחשו פגועים מכניעתם של גופים מסחריים וממלכתיים ללחצים פסולים להפעלת החרם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר