הנשיא ריבלין נגד נתניהו: "מי שמפחד מפתקים בקלפי, יקבל אבנים"

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין קיבל מיו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים גו'בראן, את התוצאות הרשמיות של בחירות 2015 ושיגר עקיצה לראש הממשלה בנימין נתניהו (בחירות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין (צילום: Yonatan Sindel/Flsah90. ודיאו: אלי מנדלבאום - ynet)

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין קיבל הערב (רביעי) באופן רשמי את תוצאות בחירות 2015 מידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן.

הנשיא הודיע כי כבר הערב יטיל באופן רשמי את הרכבת הממשלה הבאה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, עמו הוא צפוי להיוועד מאוחר יותר.

"זכינו לשיעור הצבעה גבוה מזה של הבחירות הקודמות. שיעור הצבעה גבוה הוא מימוש הדמוקרטיה והוא ברכה לדמוקרטיה" אמר ריבלין.

הנשיא התייחס לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום הבחירות על כך שהערבים נוהרים לקלפיות ואמר כי "אוי לנו אם נראה במילוי החובה הדמוקרטית של ההצבעה קללה או משהו שיש להזהיר מפניו. מי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים שנזרקות ברחובות".

"הבחירות הן משאל העם היחיד הנערך בדמוקרטיה שלנו. אני מודה לוועדת הבחירות המרכזית, בראשותך כבוד השופט, על ניהול מערכת הבחירות הנוכחית. מרגע ההכרזה על היציאה לבחירות המוקדמות עשתה הוועדה לילות כימים כדי להבטיח מערכת בחירות הוגנת, יעילה ושקופה, לטובת כלל אזרחי ישראל והדמוקרטיה הישראלית". הוסיף.

עוד אמר ריבלין: "לאחר שקיימתי את ההתייעצויות במהלך שבוע זה, בכוונתי להטיל עוד היום את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שעליו המליצו מרבית חברי הכנסת, ולמעלה מ-61 חברי כנסת. מועמד זה, הוא שיזכה להזדמנות הראשונה, ובתקווה להזדמנות היחידה, להרכבת הממשלה".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אמר כי "אחוז ההצבעה בבחירות עלה באופן משמעותי מהבחירות הקודמות. הוא הגבוה ביותר זה עשרות שנים והגיע ל72.4%. ככל שאחוז ההצבעה יהיה גבוה יותר כך הרכב הכנסת ה-20 ישקף מגוון הדעות והקבוצות במדינה. על כך גאוותנו בוועדת הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר