באיחור של שנים: רחוב בירושלים ייקרא בשמו של מרן הרב שך

שנים ארוכות לאחר פטירתו, ועדת האישים של עיריית ירושלים אישרה השבוע לקרוא לרחוב על שמו של מרן הגאון רבי אלעזר מנחם מן שך זצוק"ל. טרם ברור איזה רחוב ייבחר (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: צביקה ישראלי - לע"מ)

באיחור משמעותי מאז הלך לעולמו, ועדת האישים של עיריית ירושלים אישרה השבוע לקרוא לרחוב על שמו של מרן הגאון רבי אלעזר מנחם מן שך זצוק"ל.

כעת, צריכה ההחלטה לקבל את האישור של הוועדה המייעצת לשמות של העירייה, ולאחר מכן לקבל את האישור הסופי של ועדת השמות העירונית ומועצת העיר. טרם נקבע היכן יהיה הרחוב.

התהליך החל לפני זמן רב כאשר חברי עירית ירושלים, יו"ר סיעת "יהדות התורה" אליעזר ראוכברגר, וסגן ראש העירייה ישראל קלרמן, פנו אל הגורמים השונים בעירייה, כולל ראש העיר, ניר ברקת, וראשי הוועדות העוסקות בהחלטה אודות קריאת שמות של רחובות בעיר בבקשה לקרוא רחוב בירושלים על שמו של הרב שך שנפטר לפני 13 שנה.

לפני כחודש פנה ראוכברגר בשנית לשמשון ניר, העומד בראש ועדת אישים, המאשרת את האישים עליהם יקראו שמות של רחובות, והביע תמיהה מדוע עד כה טרם דנה הוועדה בבקשה לקרוא רחוב על שם מרן. בתגובה לפניה נוספת זו, הוחלט בוועדה להביא את הנושא לדיון בישיבת ועדת אישים שהתקיימה ביום ראשון האחרון, ואכן הוועדה אישרה את הבקשה.

על פי הפרוצדורה המקובלת בעירית ירושלים, לאחר אישור ועדת אישים תובא ההצעה לאישור של הוועדה המייעצת לשמות בראשה עומד השופט יעקב טירקל, ולאחר מכן, ההחלטה הסופית נתונה לוועדת השמות העירונית המורכבת מחברי מועצת העיר ואישים נוספים.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, הביע תקווה כי ההליך יסתיים בהקדם, וימצא רחוב מרכזי ומכובד שיקרא על שמו הטהור של מי שהקים את תנועת "דגל התורה" והנהיג ברמה ובגאון ציבור גדול ורחב ובראשו עולם התורה ובני הישיבות בישראל במשך שנים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר