נתניהו לריבלין:

"אפעל לאיחוי הקרעים שנוצרו במהלך הבחירות"

נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל בצורה רשמית את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. "אפעל לאיחוי הקרעים שנפערו בחברה במהלך הבחירות. נרגש כמו בפעם הראשונה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל הערב (רביעי) באופן רשמי את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, זו הפעם הרביעית של נתניהו בראשות הממשלה. במהלך הפגישה ניתן היה להבחין במתח בין נתניהו לריבלין שלא התקשר לברכו על הניצחון מאז הבחירות.

כעת, לרשותו של נתניהו יש עשרים ושמונה ימים בכדי להקים ממשלה חדשה, אם לא יצליח - הנשיא יאריך לו את הזמן בארבעה עשר יום.

בפתח דבריו, רגע לפני שהעניק לנתניהו את תפקיד הרכבת הממשלה אמר ריבלין: "בדמוקרטיה הרוב מכריע והרוב אמר את דברו בצורה ברורה. תפקידו של הנשיא בבחירות הוא לשמש נאמן לציבור ולמעלה מ-61 חברי כנסת המליצו על בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה".

לאחר מכן אמר ריבלין כי בפני הממשלה החדשה יש שלושה נושאים בהם היא תצטרך לעסוק: "ביצור היחסים בין ישראל לארה"ב, השבת היציבות למערכת הפוליטית ושיקום אמון הציבור במערכת, וריפוי הפצעים והקרעים הכואבים שנפערו בנו, בשנים האחרונות, ושהתעצמו במערכת הבחירות הנוכחית".

ריבלין התייחס במרומז לאמירתו של נתניהו ביום בחירות כי הערבים יוצאים בהמוניהם לקלפי ואמר: "מונחות בפני הממשלה והכנסת הנכנסות: ביצור היחסים בין ישראל לארה"ב, השבת היציבות למערכת הפוליטית ושיקום אמון הציבור במערכת, וריפוי הפצעים והקרעים הכואבים שנפערו בנו, בשנים האחרונות, ושהתעצמו במערכת הבחירות הנוכחית".

לאחר מכן נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אני נרגש כאילו זו הפעם הראשונה, ואני מודע לגודל האחריות המוטלת עלי".

נתניהו הודה לתומכיו "על האמון שנתתם בי להוביל את המדינה בעת הזאת. אני רואה את עצמי כראש ממשלה של כל אחד ואחת מכם, אלה שבחרו בי ואלה שלא" והתחייב: "אפעל לאיחוי הקרעים, קרעים שנפערו בין חלקי החברה השונים במהלך מערכת הבחירות".

נתניהו התחייב כי: "כבר בתקציב הראשון שנעביר נכלול שורה של צעדים שמטרתם הורדת מחירי הדירות, הפחתת מחירי המזון ופירוק המונופולים שפוגעים בתחרות".

באשר למערכת היחסים עם ארה"ב אמר ראש הממשלה: "נקפיד לשמר את בריתנו עם הטובה שבידידותינו, ארה"ב, ונמשיך לפעול יחד עם זאת למנוע את ההסכם שמסתמן עם איראן, הסכם שמסכם אותנו, את שכנינו, את העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר